Tisdag och hett!

Idag har jag varit hemma nästan hela dagen, vi började faktiskt med att äta frukost på balkongen för på morgonen är det ingen sol där och då är det jätteskönt att sitta där. Går även bra att sitta där på kvälleen också för då är solen borta men mitt på dagen är det olidligt hett där ute. Har vilat mina brända axlar. Man orkar inte vara i solen varje dag när det är så här varmt. Var bara en kort sväng till affären och handlade och för att hämta ett paket. Faktum är att jag höll på att svimma nästan innan jag var hemma. Dels var det fruktansvärt hett, sedan var jag hungrig och så bar jag på ganska tunga matkassar. Hade druckit en hel flaska vatten i alla fall som jag köpte på vägen till affären.

De har varit här från electrolux och lagat frysen/kylen igen. För efter de var här sist för en dryg månad sedan och bytte processorn så har den gått i ett streck utan att slå av mellan varven. Nu verkar det funka som det ska. i alla fall. 

Jag hoppas verkligen att den här värmen ger sig lite snart. Skulle vara skönt om det blev lite svalare i några dagar. Man orkar inte någonting när det är så hett. Dessutom kan det gott regna på nätterna tycker jag så naturen får lite vatten. Börjar nog bli ganska torrt nu tror jag.

Jag har ställt en bild på mamma i bokhyllan som står vid min säng så det sista jag ser innan jag somnar är mamma och det första jag ser när jag vaknar är mamma om jag ligger åt det hållet. Känns fortfarande väldigt konstigt att hon inte finns längre. Det är så svårt att fatta. Kommer nog alltid vara svårt att förstå.

Skänker en liten tanke till Michael Jackson som också precis dött. Ha var en stor artist även om han verkade ganska skum. Han gjorde många sköna låtar när han var yngre och han var en hejare på att dansa. Idag i tidningen står det att det antagligen är 12 stycken fans till honom som har tagit sitt liv på grund av sorgen efter hans död. Men undrar om det är sant jag. Han var en levande legend i alla fall. Tänder ett ljus för honom som ska brinna i evighet.

Kram Marie

    


  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0