Tisdag

Hej

Idag skiner äntligen solen även om det inte är så himla varmt. Det gör att man känner sig lite gladare i alla fall. Hoppas också att värmen kommer snart. Vill ha sommarvarmt nu.

Idag kommer min pappa på besök så då får jag lite sällskap i alla fall. Annars så tänker jag mycket på mamma. Sover lite oroligt på nättrerna också. Men jag sover i alla fall förutom att jag ibland har lite svårt att somna på kvällarna.

Jag har ju inte varit någonting på min dans på hela vårterminen. jag dansa folkdans. Ni vet gasmmeldanserna snoa, shottis, hambo vals och masurka. Mentack vare att det varit så mycket med mamma nu den det sista halvåret så har jag inte varit där en enda gång den här terminen. Ska börja igen till hösten tänkte jag då allting förhoppningsvis lugnat ner sig lite. Men hur som helst så känns det jobbigt för mamma fick aldrig se mig dansa och hon sa en gång när jag var och hälsade på henne på sjukhuset att hon skulle vilja se mig dansa. Jag hoppas att hon kommer vara med mig ändå på dansen och titta även om jag inte ser henne.

Sedan en sak till. mamma hann aldrig få ta del av min bok. jag håller ju på att skriva en självbiografi och jag hade önskat att jag hunnit bli färdig med den innan hon dog. Men jag är inte klar och jag kan bara sitta och skriva när jag verkligen känner för det. Just nu orkar jag inte sätta mig och ta tag i den känner jag. Drar upp för mycket gamla minnen känner jag. Får ta tag i den senare, men den kan nog också kanske vara en stor hjälp i min sorgbearbetning kanske men just nu får den ligga på is ett tag.

Idag känns det faktiskt lite bättre ändå, visst det gör ont i hjärtat hela tiden och det känns tungt i bröstet men idag känns det ändå lite lättare.

Ha en fin och solig dag.

Marie







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0