Att skriva

Här kommer min dikt om att skriva igen men lite omgjord.

Att skriva.

  

Nu skriver jag igen

Å, igen
Å, igen

Å, igen


Jag kan skriva

Jag vill skriva,

Jag måste skriva

Jag får skriva

Skriva

Skriva

Skriva

Skriva vad jag tycker

Skriva vad jag tänker

Skriva vad jag känner


Det måste få komma ut

Rakt ut bara

Ut

Ut

Ut

Ut från mitt huvud

Ut från min hjärna

Ut från mitt hjärta

Ut från min kropp

Ut från min själ

Allt måste få komma ut


Alla mina tanker

Alla mina funderingar

Alla mina frågor

Allt det som bara maler

maler

maler

och maler inom mig


Alla mina tårar

All min ilska

All min rädsla

All min kärlek

All min sorg

All min glädje

All min lycka

Alla mina känslor


Allt på en gång 
Allt måste få komma ut.

Komma ut ur min egna ventil

Ventilen heter skriva

Skriva

Skriva

Skriva


Jag måste skriva

Skriva en massa ord

Långa ord


Korta ord

Snälla ord

Fula ord

Fina ord

Konstiga ord

Ord

Ord

Ord

Ord som finns inom mig

Orden väller ur mig

Väller ner på papperet

I dagboken

I blocket

På datorn


När jag skriver.

Glöder min penna

Glöder mitt papper
Glöder mina fingrar

Glöder mitt tangentbord


Jag bara skriver

Skriver

Å, skriver

Å, skriver

Jag vill skriva

Jag måste skriva

Jag får skriva


Att skriva hjälper till

Att skriva är ett hjälpmedel

Att skriva är mitt sätt att utrycka mig på

Mitt sätt att förmedla mina åsikter

Mitt sätt att förmedla vad jag tycker

Mitt sätt att förmedla vad jag känner

Mitt sätt att förmedla vad jag tänker

Men det är också mitt sätt att skydda mig på

Jag är rädd

Jag är blyg

Jag är feg

Jag är löjlig

Det är har blivit en skyddsmekanism

Mot sådant som är jobbigt

Mot sådant som är svårt.

Mot sådant som är tungt

Mot sådant som gör ont

Jag måste skriva

Jag vill skriva

Jag får skriva

Att skriva hjälper till


Jag skriver

Nu skriver jag det
Det magiska ordet

Ordet heter skriva.

Skriva

Skriva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0