Fredag

Idag har jagbara suttit hemma och inte gjort något speciellt. Har varit väldigt trött och seg. har också haft så fruktansvärt ont i magen då jag fick min mens i morse. Så jag har varken haft ork eller lust att göra något vettigt.
Nu känns det dock bättre i magen men jag är fortfarande ganska trött och seg. Jag och Jennie har ätit hämtpizza idag. Vi har ju en pizzeria precis utanför huset där vi bor och då blir det hämtpizza ibland. Efter maten så togjag ett bad och nuska jag bara ligga i soffan och kolla på tv om jag inte somnar förstås. Är ganska trött faktiskt.

I morgon ska vi först tvätta, sedan ska vi på julmarknad på Sturebyskolan alldeles här intill en kortis. Senare ska vi på teater ute i Cickla centrum. Sedan när vi kommer hem blir det att äta och förbereda första advent genom att ställa iordning alla adventssaker.

En gång i tiden så julpyntade jag redan till första advent eftersom jag tycker att det är ju hela december månad. Dessutom tycker jag så mycket om julpynt, det är så fint och mysigt så jag vill ha det framme så länge som möjligt. Men jag brukar vara rätt tidigt med att ta bort det i stället. Stökar alltid undan till trettonhelgen. Efter jag blev tillsammans med Jennie så får jag inte tafram det förrän till typ tredje advent. Hon har egentligen rätt, man behöver inte ta fram det tidigare egentligen, men ändå känns det lite som att man hinner knappt ta fram pyntet innan det ska bort igen. Det är så kul att ta fram det men tråkigt att plocka bort det.

På tal om julen så lutar det åt att jag och Jennie kommer sitta hemma själva bara hon och jag i jul. Kan bli lite mysigt det med. Men vi får se, måste till att börja med hitta kattvakt till Spookie. Kan inte lämna henne helt ensam hela julhelgen.

Nu ska jag se tv.

Vi hörs i morgon.

Kram Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0