Lördag en bättre dag.

Idag har det varit en bättre dag. Jag blev så ledsen igår när jag fick veta att Jennie inte kommer att få behålla jobbet. Kändes så jobbigt precis som om det inte vore tillräckligt allt som har hänt redan. Nu kom nästa smäll. Jag var både arg men mest ledsen hela dagen igår. Grät till och med. Åkte iväg till Stadsdelsförfaltningen i Älvsjö för att hämta lite information om ekonomiskt bistånd och jag blev så illa bemött av dem där. Det utlöste min gråtattack när jag kom hem. Fick inte tag på någon information heller inte ens en ansökningsblankett efersom de vägrade lämna ut det. De påstod att man måste kontakta den soc man tillhör först via telefon innan man får någon information om någonting. Så löjligt. Jag fick i alla fall ett pappaer som beskriver normen för ekonomiskt bistånd. Kan ju vara bra att ha med det var inte det jag ville ha. Har hitta information på Internet som jag skrivit ut i stället. Ville helst få tag på en lista över alla uppgifter man måste gräva fram och ta kopior på och skicka in. Tänkte att vi skulle vara ett steg före när det väl är dags att söka.

När Jennie kom hem så fick jag höra att hon hela tiden får lön i efterskott så sista lönen kommer hon få i februari så då kommer hon nog ganska lagomt hinna få a-kassa för då har de haft sina 11 veckor. Men vi kommer söka soc i alla fall för jag kommer kunna få det eftersom hennes a-kassa inte kommer stiga över normen. På något sätt kommer det väl lösa sig i alla fall och dessutom kan mycket hända innan 15 januari. Jag menar någonstans hoppas vi lite på en omplacering för Jennie eller något men vi kan inte hoppas för mycket.

Känns ändå för jävligt att det ska behöva vara så här. Jag får inte ett öre någonstans ifrån och jag får inget jobb och nu får Jennie sparken för att hennes viakriat plötsligt går ut eftersom ordinarie anställd kommer tillbaka tidigare. Jennie skulle ha haft kvar jobbet till april. Tjejen hon vikaerar för kom inte in på sin utbildning. Dessutom vill den tjejen inte ens jobba på Djurens Rätt längre. Hon trivs inte men måste komma tillbaka då hon inte har något annat val. Även hon måste ju försörja sig på något sätt. Hon har varit tjänstledig.

Jennie har nu sammanlagt med undantag av uppehåll i tre månader jobbat på Djurens Rätt sedan december 2007. Så det är ett tag och då har hon inte hela tiden suttit i medlemsregistret utan hon började i expeditionen. Detta som nu kommer hända innebär att vi inte heller kommer kunna vara medlemmar längre i Djurens Rätt. Måste prioritera bort det eftersom vi kommer ha så mycket mindre pengar att leva på. Blir nog flera saker vi tvingas dra in på tror jag. Får nog gå ur andra föreningar jag är med i också. Har haft en liten tanke också på att dra in fasta telefonen och bara använda mobilerna, men vi får se hur vi ska göra. Vi kommer i alla fall byta till en billigare hemförsäkring till nästa år. Resten får vi ta senare och kolla upp vad vi kan dra in på om det finns något.

Idag har det varit en lugn dag. Vi sov länge i morse och för omväxlingensskull så vaknade jag bara en gång i natt och var uppe på toa och tog nässpray. Annars brukar jag vakna mellan 2-4 gånger /natt dels för toabesök, dels för nästäppa och dels för att jag har ont i rygg, axlar och nacke. Ja, jag är näsbpraysberoende tyvärr.

Väntar på tid hos en sjukgymnast. Skulle behöva gå till min naprapat egentligen men jag har inte råd med det. Förr betalade mammas jobb detta men nu är det ju bara hennes sambos företag och jag vet inte om han fortfarande vill betala för mig. Törs inte fråga heller liksom. Det är synd för min naprapat kan min rygg och vet allt om det. Jag brukar behöva gå typ en gång i halvåret för att få ryggen justerad. Har ju fel på ryggen och det är förmodligen medfött. Därför jag har en del besvär. Men jag hoppas sjukgymnasten hör av sig snart. De hade tydligen tre veckors väntetid och där kan man även få naprapati också.

Jag och Jennie ska iväg i kväll till Elverket som tillhör Dramaten och se en skräckteater som heter "Blodvember fest" Dramatens hemsida: http://www.dramaten.se/dramaten/Forestallningar/Blodvemberfest/ Kolla även på deras hemsia.  http://www.farozonen.com/

Berättar i morgon hur det var. Får nog hålla Jennie i handen tror jag under föreställningen för jag är så mörkrädd. Hoppas man vågar åka hem sedan i kväll. Blir sent för den börjar inte förrän kl. 21.00. Hade vi haft pengar så hade vi tagit en taxi men nu blir det inte så.

Vi hörs i morgon.

Kram Marie


Det här blommorna fick jag av Jennie i födelsedagspresent den 2 nov.


En bild till. Visstär de fina och otroligt att de fortfarande står.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0