Nu blir det svårare tider.



Hej vänner!
 
Vill bara berätta...
 
Nu har jag och Jennie min sambo precis fått veta att hennes vikariat på Djurens Rätt upphör den 17 januari 2010. Ordinarie anställd kommer tillbaka. Det ser heller inte så ljust ut på eventuell omplacering eftersom de ska skära ner och sparka folk ändå. Så när Jennie slutar så måste hon gå över till A-kassa men problemet är att Unionens A-kassa som hon tillhör har 11 veckors förhandlingsstid, så under tiden för att inte hamna på gatan så måste vi söka soc. Frågan är bara hur långa förhandlingstider de har där? Måste jag försöka ta reda på. Sedan så kommer jag antagligen kunna få ha soc bidrag kvar när Jennie får sin A-kassa. För den lär inte överstiga normen i alla fall. Så här kommer det antagligen att se ut nästa år och jag som hoppades på att 2010 skulle bli ett mycket bättre år än det har varit detta år. Men jag bedrog mig visst rejält.
 
Jag vet ärligt talat inte om jag orkar med detta också. Vi som ändå var ganska ekonomiskt säkrade för att Jennie har sitt jobb. Nu blir det värre än någonsin och detta känns kan jag säga. Jag blir både förbannad och ledsen. Trodde inte ens att det kunde bli värre än det är eftersom jag redan står helt utan inkomst. Trodde botten var nådd.
 
En sak är i alla fall säker och det är att det stämmer i alla fall de jag ofta brukar gå runt och tänka. Vad sjutton ska det bli av mig eller oss? Vad ska vi göra nu?
 
Kram Marie
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Tror inte ni behöver vara så orolig det här med soc. Vad jag har hört så brukar det gå rätt fort att få pengar. Kan höra mig för lite har lite kontakter. Tycker verkligen synd om er. Det är inte lätt att leva i Sverige längre.

2009-11-06 @ 21:07:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0