Ons-tors

Igår onsdag vaknade jag av att Jennie väner och vrider sig i sänge ett tag och sedan helt plötsligt rusar hon upp och jag trodde hon gick upp tidigare för att hon liksom redan var vaken men hon rusade upp och försvann in på toaletten. Hon mådde jätte illa och hade gjort det flera gånger under natten men inte orkat gå upp tidigare utan somnat om i tron om att det skulle gå över. Men ca 20 min innan hon normalt skulle kliva upp för att gå till jobbet så rusade hon alltså upp. Hon var tom i magen och fick dessvärre inte upp någonting. Jennie ringde sig sjuk och försökte ett par gånger till att spy men ingenting kom. Efter ett tag blev det lite bättre och hon somnade om ca en halvtimme medan jag cyklade till affären och köpte lite Dofilus fil till henne bland annat. Jennie vaknade när jag kom hem och då mådde hon lite bättre. Hon var i alla fall inte spyfärdig längre. Vet faktiskt inte vad detta var för något. Det betedde sig inte som kräksjukan i alla fall och hon hade ingen diarrée heller. Jag har heller inte känt något ännu, så det var nog inget smittsamt.

Resten av dagen var jag hemma med Jennie som låg i soffan och glodde på tv nästan hela tiden. På kvällen satt hon ett tag vid datorn.

Idag torsdag så har jag först varit på samtalsterapin på morgonen. När jag kom hem så började jag med att stoppa i mig lite lunch. Sedan satt jag ett tag vid datorn för att kolla mail och min Facebook bland annat.

Jag har också bakat bullar idag. Var ju tvungen att testa att baka av den andra sortens margarin den här veckan, förutom att jag använt det i matlagning också. Har suttit och fyllt i enkät två också. Undersökningen tar slut 11 nov så efter det hoppas jag på att få mina 16 trisslotter så fort som möjligt. Ska bli ett nöje att sitta och skrapa dem. Ni får hålla tummarna att jag vinner i alla fall något.

I morgon är det äntligen fredag igen och då får jag sedan ha Jennie hemme igen i två dagar. Vi ska på teater i morgon kväll och även på lördag. På söndag ska vi bara tvätta. Skulle ha velat gå på en mässa i helgen som heter "Allt för hälsan" men jag har inte råd då det kostar 130 kr att gå in. Så det är bara att glömma.

Nu ska jag se om det är något på tv.

Vi hörs i morgon.

Kram Marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0