Onsdag

Idag har jag bränt lite av Jennies pengar. Dels så har jag varit och klippt mig, vilket jag fått lov till, sedan har jag köpt busskort och så har jag storhandlat. Blidde lite pengar som försvann, men har i alla fall inte handlat för lika mycket som förra månaden. Finns lite pengar kvar i kassan.

Jag kom nyss på att jag glömde dagen på månaden den här gången som mamma gick bort. Hon dog ju 20 maj så den 20 nov var det precis 6 månader sedan. Det är väldigt vad tiden går måste jag säga. Trots att jag tycker tiden gått fort så tycker jag ändå att det går långsamt. Kan ju bero på att jag inte gör något på dagarna och sedan att jag haft det väldigt tufft faktiskt under hela 2009. Som jag skrivit tidigare så trodde jag att 2010 skulle bli ett mycket bättre år men som jag sagt tidigare så börjar det ju inte så bra, då Jennie måste sluta sitt jobb i januari  men jag hoppas ändå någonstans att det kommer bli en bättre fortsättning i alla fall på det nya året. Men jag får se vad som händer.

Den här bilden nedan har jag låtit plasta in och ställt den vid graven. Saknar mamma faktiskt men inte på samma jobbiga sätt som förut. Kommer alltid älska och sakna mamma och i vissa situationer mer än andra. Så tomt utan mamma tycker jag. Men det gör inte riktigt lika ont längre men samma tomhet finns fortfarande kvar. Jag längtar efter att få krama henne känner jag. Jag vill känna hennes doft och höra hennes röst igen, bara en gång till skulle jag vilja det.  


Jag har nu levt i fem månader helt utan inkomst också. Det är sjukt och rent av förnedrade. Undrar hur länge detta ska pågå egentligen?

En annan sak, nu ska ni får höra. Vi har ju anmält oss till spärrservice där man kan registrera allting som mobil, id-kort/körkort, visakort nycklar m.m och så behöver man bara ringa ett nummer om man tappar plånboken. Verkar mycket bra det där men igår började jag verkligen undra vad de egentligen håller på med där? Till att börja med så fick vi först en påminnelse på en räkning som vi inte ens hade fått, sedan igår kom det ett inkassokrav på en räkning som vi redan hade betalt. Alltså hur struligt kan man bli? Nu hade våran betalning gått om inkassokravet så vi kunde bara slänga kravet då de såg att vi har betalt. Så det löste sig men i alla fall. Man börjar ju undra lite hur seriösa de verkligen är där liksom?

Ja, ja se myndigheter och företag alltså. Det är inte kloka ibland.

Nu ska jag börja med middag. Idag blir det vegoköttbullar och Makaroner. Mums!

Hörs i morgon.

Kram Marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0