Sön-tis

Jo jag lovade ju att skriva och berätta om "Happy Sally" som jag var och såg i lördags. Jag måste säga att det var en originell föreställning. Fin med vatten och alla olika ljus de lagt på. Filmerna de visade på väggen kändes som man satt och såg på gamla super 8 filmer. Men det var nog meningen tror jag. Alla inblandade var jätteduktiga.  En sak var mindre bra och det var att det var så svårt att förstå handlingen och hålla isär alla tidpunkter. Kan ju bero på att jag inte läst boken iofs. Kanske skulle gjort det innan för att förstå bättre. Men det var en otroligt häftig idé att använda en bassäng i föreställningen eller ha den i ett badhus. Var absolut värt pengarna att gå och se den. Kom ju in som arbetslös jag och då blev det lite billigare.

I söndags var jag och Jennie till min bror på middag eftersom jag hade födesedag igår. Var mycket trevligt och at min bror fick jag en bok om sorg och av hans kvinna fick jag en ljusstake man hänger i fönstret.

Igår måndag hade jag födelsedag. Var ensam hela dagen men när Jennie kom hem från jobbet så hade hon med sig blommor, choklad, och presenter. jag fick en prenumeration på tidningen Nära och tre böcker om sorg. Jag och Jennie fick också ett presentkort på bio av en god vän. Mycket snällt tycker vi. Vi åt middag tillsammans sedan åkte vi iväg till cirkus på Djurgården för att se musikalen Thriller. Den var jättebra tycker jag och alla var så duktiga. Det är en hyllningsturné till Michael Jackson. Var ett himla skrikande på publiken bara. Var nog många fans där tror jag.

Idag har jag legat i sängen väldigt länge. Jennie gick upp tidigare för att bege sig till sjukgymnasten. Jag var så trött och sedan satt jag och såg mina serier "Livet i Fagervik" och "Andra Avenyn" Åt sen frukost i sängen och det var jättemysigt. Hade det inte varit för att jag ska iväg i kväll så hade jag inte klätt på mig idag.

Jag har suttit och finslipat på en text som jag ska läsa upp i kväll. Det är föreningsmöte med dansen och jag har ju bestämt att jag ska hoppa av. Så här blev det.



"Jag kommer antagligen hoppa av föreningen efter jul.

Har tänkt mycket på detta den sista tiden. Jag har ju inte varit så aktiv det senaste året i föreningen på grund av bland annat min mamma som var svårt sjuk och nu har gått bort. Jag har ju också förlorat min inkomst och tvingas nu mera leva helt och hållet på min sambo. Allt som har hänt har tärt mycket hårt på mig. Har varken haft ork, motivation eller lust till att dansa så mycket.

Jag har inte tröttnat egentligen på att dansa, för att börja dansa folkdans är bland det roligaste jag har gjort i mitt liv. Ni är dessutom ett sådant härligt gäng och jag har alltid så kul på träningarna med er. Det är så trevligt med alla aktiviteter som anordnas varje år i föreningen. Nu har ju inte jag kunna följa med på allting på grund av att ekonomin ställer till det för mig och då syftar jag bland annat på Fryksås som jag så gärna har velat vara med på flera gånger.

Jag måste också erkänna att ända sedan ni bytte lokal så har det känts väldigt motigt för mig varje tisdag att komma till träningarna för att jag har så långt att åka och det är långt att gå i kylan och mörkret. Eftersom jag inte har något jobb och jag oftast sitter hemma hela dagarna så är det jättesvårt att komma iväg på kvällen.

Finns också en anledning till att jag hoppar av och det är att jag inte kommer att kunna betala medlemsavgiften nästa år. Kan inte begära av min sambo att hon ska betala mitt medlemskap hos er.

 Detta är synd att det måste bli så här för jag trivs så himla bra i gänget och med er. Jag finns kvar hos er terminen ut. Jag kommer att dyka upp på nästa aktivitet, jag kommer på avslutningsfesten och sedan kanske jag dyker in på några fler danskvällar också innan terminen är slut."

Tycker ni det låter bra det jag skrivit?

Här kommer en bild på mammas grav från i helgen då min bror var där på kvällen.



Ha det bäst.

Kram Marie


Kommentarer
Postat av: Mia

Grattis i efterskott,underbar sambo du har.Hoppas du hade en fin födelsedag.Jag tror din mamma var med dej hela dagen som en ängel vid din sida.Kram

2009-11-03 @ 20:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0