Söndag

Idag tog vi det ganska lugnt på morgonen, åt frukost och tände det första adventsljuset. Sedan gick vi iväg till julmarknade på Stureby Skolan. Hittade inte just någonting förut att jag köpte en litet glas hjärta för 10 kr som egentligen kostar ca 350 kr ny. Gjorde ett jättefynd och ungarna verkade inte ha något som helst begrepp om vad den kostat. Kände mig en liten aning dum, men föräldrarna får skylla sig själva när de inte säger till barnen att de ska sälja den för lite dyrare peng.

I alla fall så fick vi mersmak av julmarknad när vi kom hem, dessutom var det så fint väder så vi åkte in till stan och kollade in julmarknaden på plattan som bilvit värdelöst i år då de gjort om den. Vi fick vidare till Kungsträdgårdens julmarknad och på vägen passade vi på att kolla in NK:s julskyltning. På Kungsträdgårdens julmarknad hittade jag en julklapp till min bror. Men inget annat kul. Vi strosade vidare till gamla stans julmarknad och där var det som vanligt packat med folk. Vi köpte en lite sak som jag kan ha med mig på julfesten med min dans. Vi brukar alltid byta julklappar där. Vi köpte också ett hällebröd i Gamla Stan. När vi var färdiga där hade vi hunnit bli både trötta och hungriga så vi gick till Muren och käkade lite mat. Skönt att sitta en stund, men det var väldigt varmt där inne tyckte jag men inte Jennie så vi trodde jag fått lite feber. Jag hettade så i ansiktet och var ganska varm, vi gick till Slussen och hoppade på tunnelbanan där och när vi kom hem och jag tog tempen och jag hade 36,6 precis som jag brukart ha, så det var ingen feber där inte. Blev en i alla fall en lugn kväll med lite kvällsfika. Vi åt lussebullar och pepparkakor och kollade på tv och satt vi datorn. 

Somnade gott sedan på kvällen efter den långa promenaden inne i stan.

Vi hörs i morgon

Kram Marie


Så här ser glashjärtat ut.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0