Söndag - Måndag

Förlåt att jag inte bloggade igår men jag gjorde verkligen inget vettigt alls. Jag och Jennie haft en riktigt slapp dag. Vi har bara sett på tv och suttut vid datorn och inte gjort något annat vettigt. Har varit väldigt skönt faktiskt.

Idag måndag har jag inte heller gjort något vettigt. Borde städa för vi får besök till helgen. Har fler dagar på mig att göra det på. Funderar på att ta hopp på cykeln och ge mig i väg för att ta reda på var tusan de håller på och spränger någonstans? Alldeles nyss small det något fruktansvärt och jag trodde huset skulle rasa ihop. Blev faktiskt lite rädd om jag ska vara ärlig. Inte tjöt det innan heller eller efteråt som det alltid brukar göra. Hörde dem minst en gång varje dag hela förra veckan också. Känns som om de är ganska nära men jag ser ingenting från mina fönster. Att man inte har fått någon förvarning om att de tänker hålla på och spränga i området. Har inte en aning om vad de spränger för.

Samtidigt kan jag ju passa på att hämta Metro och City i tunnelbanan också, sedan får jag ju även lite frisk luft eftersom jag inte var ute någonting igår heller.


***

Nu har jag varit och tagit reda på vart de spränger någonstans och det är ganska nära. Bara i kvarteret intill men ändå så pass att jag inte ser något från mitt fönster. De är liksom på baksidan där i skogen och förstör. Jag hoppas verkligen inte det är där som nya tvättstugan kommer ligga för vem orkar gå flera kilometer med tung tvätt? Får nog skaffa en egen tvättmaskin med torktumlare då tror jag.

I kväll ska jag och Jennie på en konsert eller det är snarare en kabaré på Vasa teatern. "Snurra min jord" heter den. Ska bli kul för det är många intressanta artister med. Läs mer här: http://www.vasateatern.se/index.php?ID=14728

Får se till att ha middag klar när Jennie kommer hem, så vi kommer iväg i tid.

Vi hörs i morgon.

Kram Marie 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0