Tor - Fred

Igår så var jag först på samtalsterapi och sedan var jag på besök på SOS Alarm. Det var väldigt intressant. När jag kom hem blev det matlagning, duschning och sedan satt jag vid datorn och kollade på tv.

Idag har jag städat igen. har gjort rent badrummet och köket så nu är det snyggt där. Tog faktiskt inte hela dagen. har hunnit med att sitta vid datorn ett tag.

Igår började jag också fundera ganska mycket på julen. För mig kommer julen bli ganska tung och jobbig eftersom jag måste fira den för första gången utan min kära mamma. Kommer nog inte bli så mycket firande för mig i år tror jag. Dessutom får jag inte fira den med min bror heller då han och hans tjej kanske ska åka bort och om de inte gör det så ska de fira med tjejens son och syster. Känns tungt att jag varken får fira med mamma eller lillebror.

Har ju lovat pappa att fira med honom då han inte fått fira med mig sedan jag och min bror var barn. Dessutom har pappa alltid fått sitta ensam i alla år. Jag tycker inte det är mer än rättvist. Men jag hade ju hoppats på att lillebror och hans tjej hade varit med oss också. Nu verkar det bara bli jag, Jennie och min pappa. Ska försöka få hit honom på julafton för vi har ingen lust att åka ut till honom på Ingarö, för då måste vi sova över och han har inget vatten på vintern eftersom han bor i en sommarstuga för tillfället. 

Sedan någonstans så trodde ju jag faktiskt att år 2010 skulle bli ett mycket bättre år än det hittills har varit, men ack vad jag bedrog mig för det börjar ju inte speciellt bra i alla fall. Jag menar Jennie som inte får behålla sitt jobb. Nu mera sitter jag bara på nålar typ och man går liksom bara och väntar på vad som kan tänkas hända här näst. Jag kan inte se speciellt mycket ljus för framtiden om jag ska vara helt ärlig. Dessutom så önskar jag bara mitt liv tillbaka. Vill inte ha det så här längre.

Jag tog mig faktiskt friheten och mailade till Samhall häromdagen, för att fråga dels om det stämmer att det verkligen är anställningstopp till och med där och om man verkligen måste gå via sin  AF för att få jobb där. Jag tog kontakt med 4 olika personer på Samhall och har fått läskvitto av två stycken. Jag hoppas att någon hör av sig.

Sedan var det meningen att de skulle skicka mig mina 16 trisslotter från det där undersökningsstället där jag testade att baka av två sorters margarin i veckan, men de har inte skickat dem ännu. De mailade och skrev att de skulle börja skicka ut ersättningen under vecka 47 och nu är veckan liksom slut. Undrar när de kommer egentligen och jag hoppas verkligen på någon liten vinst i alla fall på någon av lotterna. De säger ju att det ska vara vinst på var fjärde lott ungefär. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Hatar det utrycket! SUCK!

Nu är det helg igen och då får jag ha Jennie hemma i två dagar. Ska bli mysigt. Passa på att ta vara på medan det känns mysigt för sedan kommer hon ju vara hemma precis som jag och då kommer det inte kännas så mysigt längre och vi kommer antaglig gå och tära på varandra något enormt. Vill inte ha de så för ingen av oss kommer må bra av det och jag är redan så trasig och orkar inte md att Jennie ska bli deppig också, för att hon inte blir stimulerar på dagarna längre genom sitt jobb. Har varit bra för Jennie att jobba för hon har mognat, utvecklats och förändrats genom det och nu blir jag lite rädd att allt detta som hon byggt upp ska rasa samman igen. Orkar inte hålla både mig själv och henne på fötter liksom.

Nu menar jag inte att allting kommer rasa samman på en gång men med tiden kommer det göra det. Från början kommer hon känna det som hon har en lång semester och då kommer humöret fortfarande vara okej, men efter en tid, kommer du bli svårt. Men som sagt det är väl ingen idé att gruva sig redan för det är fortfarande ganska långt tid kvar och sedan så kan fortfarande mycket hända. Så vi får se men man måste ju ändå på något sätt förbereda sig lite ändå på det som komma skall. Men först ska jag i alla fall se till att jag överlever julen.

Nu ska jag börja med middag, för snart kommer Jennie hem.

Kram Marie


Läcker bild va?

Kommentarer
Postat av: Håkan Tenelius

Hej!



Har du fått något svar från Samhall? Hur som helst har vi inte anställningsstopp på Samhall. Vi anställer ju personer med funktionsnedsättning och nedsatt arbetsförmåga. Det får vi bara göra via Arbetsförmedlingen, det är de som avgör vem som kan få jobb på Samhall, och vill man ha jobb hos oss måste man alltså gå via AF. Undantaget är vissa chefs- och tjänstemannajobb.



Hälsningar Håkan Tenelius, presschef på Samhall

2009-12-07 @ 10:38:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0