Torsdag en väldigt kall dag. Brrrr!

Idag har det varit ruskigt kallt ute. Ritkigt råkallt. Jag har varit på Öppethus på Munkerröds Floristutbildning i Årsta. Vill ju bli florist men jag har blivit väldigt osäker på om jag kommer klara av det. Vad jag förstått så är det mycket teori och jag är inte speciellt teoretiskt lagd. Jag är ju så praktiskt lagd och dessutom är jag kreaktiv och händig. Älskar att skapa med händerna. Känns som om jag ska klara av utbildningen kommer jag kanske dels behöva en del hjälpmedel och dels kanske en assistent. Då vet jag inte om jag verkligen kan bli en färdig florist. Jag menar jag klarar ju inte av att jobba som möbelsnickare som jag är utbildad till liksom. Kanske är onödigt att hoppa på en utbildning till och så kan jag inte jobba som det heller liksom. Jag måste fundera på detta.

Kanske ska kolla runt efter något annat men som jag känner så finns det bara en sak till som jag vill och det är att studera något där jag får uttnyttja mitt skrivande. Skulle vara kul att bli journalist men då måste man ha gymnasiekompitens för att komma in på en sådan linje. Författare eller poet kan man ju inte studera till direkt. Vet inte vad det finns mer man kan jobba som där man får skriva mycket. Jag vill utveckla mitt skrivande i alla fall känner jag på något sätt.

Innan jag åkte hem så tog jag mig in till stan för att möta upp en kompis som skulle köpa en bok av mig som hon bjudit på inne på Tradera. Hon var typ 20 min sen och när hon väl kom så satte vi oss lite i skym undan på ett fik, för att slippa beställa något och pratade en stund. Jag fick lite tips och idéer på hur jag skulle kunna lösa min situation av henne. Hon har det ju inte själv så bra just nu då hon nyligen blivit av med jobbet och får låna pengar avsin mamma. Men hon försökte i alla fall hjälpa till och det tycker jag var gulligt av henne. Hon tipsade mig om en förening som ligger i Gubbängen som heter RSMH. Dt är en förening för folk med egen erfarenhet av psykisk ohälsa. De har olika aktiviteter där för folk med olika psykiskaprobem och mående. Kostar 150 kr per år och då får man gå hur många av deras kurser som helst gratis. Annars kostar det 200 kr/per kurs. Ska fundera lite på detta. Kanske något att göra ett par dagar i veckan i alla fall. Kreaktivt skapande är bra terapi och hjälper mycket.

När jag kom hem så var Jennie redan hemma. Vi beställde faktiskt pizza idag till middag. Fått in lite pengar genom auktioner på tradera så vi tyckte vi kunde unna oss det idag. Snacka om att det var gott och jagvar så hungrig. Har ju en pizzeria tvärs över gatan och de gör så goda pizzor där. Dessutom har vi blivit stammisar där.

Efter maten har vi barasett på tv och suttit vid datorerna. Nu är det snart dags att krypa i säng. Ska nog lägga mig och läsa Metro och Stockholms City. Våra gratis tidningar här i Stockholm.

Hoppas ni kommer sova gott.

Vi hörs i morgon.

Kram Marie



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0