Fre-sön

I fredags var jag först i väg till stan för att hämta två pkt margarin. Jag är med i en testpanel där man ska testa och baka av två sorters margarin under två veckors tid och sedan ska man fylla i två enkäter. Jag kommer få 16 stycken trisslotter för att jag gör detta. Tycker det är ett väldigt roligt uppdrag då jag älskar att baka och sedan hoppas jag förstås att jag vinner någonting stort på så många trisslotter. Får ju liksom 16 chanser så något vinst borde det bli i alla fall. Berättar senare när jag fått lotterna om jag vinner något.

På eftermiddagen åkte jag ´jag över till Jennies jobb i Örby och var med på fredagsfiket. Var ju jag som hade bakat éftersom det var Jennies tur att bjuda på fika. Det blev mycket uppskattat mitt fikabröd ska jag säga.

När Jennie slutat jobbet så åkte vi över till Willys och storhandlade. Det gick på drygt 2000 kr. Så mycket har vi aldrig handlat mat för förut på en gång. Men vi hade verkligen tomt överrallt på allt. Vi hade med oss två shoppingvagnar + att det blev två fulla papperskassar också. För att få hem allting så blev vi tvugna att ta en taxi. Gick på en dryg hundring för vi bor ju så pass nära.

Det tog en bra stund att packa upp allting och nu är det full överrallt och det känns jätteskönt. När vi var klara så betalade vi räkningaroch upptäckte att vi har bara 2300 kr kvar att leva på denna månad och då har vi ännu inte köpt ett busskort. Fick lite lätt panik måste jag säga men då har vi ju ändå mat i alla fall. 700 kr ska gå till busskort, 400 kr till Goodstore varor, 450 kr till min mobil som jag lämnat in på lagning. Sedan är det inte mycket kvar.

Jennie sattw sig och kollade sina mail. Under tiden satte jag på en film och när hon var klar med mailen kom hon och såg klart filmen med mig. Sedan var klockan ganska mycket och vi gick och la oss.

Igår lördag började vi med att äta frukost framför en film . Sedan satt vi resten av dagen och la in nya auktioner på Tradera med förhoppning om att folk bjuder på vårasaker.

Vill du hjälpa till med lite extra pengar till mig som står helt utan inkomst på ett värdigt sätt så gå gärna in och bjud på våra saker är du snäll. Vi har lagt upp en massa spännande böcker bland annat. http://www.tradera.com/search/result.aspx?alias=Maureen

Idag söndag har vi lagt upp de auktioner vi inte hann med i går och nu sitter vi och datar bägge två för vi har inte hunnit med det i helgen. Kl. 16.00 har vi dessutom tvättstugan.

Har ni föresten kommit ihåg att ställa tillbaka klockan en timme? Vaknade vi 9.00 i morse för kroppen var fortfarande inställd på sommartid för egentligen var ju klockan 10.00 liksom.

Detta var min helg. Förlåt att jag inte skrivit i helgen.

Vi hörs i morgon

Kram Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0