Fredag och jag åker till Hallsberg

Idag har jag som jag berättade igår varit på Dysleximässan. Bidde inte där så länge för det är mest för skolor och riktiat till elever med Dyslexi. Dessutom är det ganska långt att åka ända till Sollentuna. Men jag fick med mig lite material i alla fall.

Idag hörde en person av sig från tv-programmet Agenda och frågade om de får låta en av sina reportrar på redaktionen höra av sig till mig och så klart så svarade jag ja naturligtvis. Ju mer jag får komma ut med min historia ju bättre är det.

På måndag ska jag träffa en författare som håller på att skriva en bok om fattidom i Sverige och hon ville intervjua mig angående min situation.

Jag känner att få göra de här sakerna stärker mig mycket just nu, det hjälper mig att orka kämpa vidare och det behöver jag med tanke på min förlust av mamma och hur illa behandlad jag har blivit av samhället. Måste erkänna att det är lite kul också allatså allt som händer runt omkring som att bli intervjuad och så, men min situation är inte ett dugg kul så förstå mig rätt. Sedan är ju inte jag ute efter att få bli känd eller något sådant utan jag vill bara berätta om det här, visa vad som händer och i med det få med mig fler. För som jag sagt förut så ensam är jag inte stark men tillsammans kan vi göra något. För det får inte gå till så här. Jag tror inte att jag är helt ensam om det just det här. Måste finnas fler i min situation.

Ja, ja det var väl allt för idag. Nu kommer jag som sagt inte blogga förrän tidigast på söndag och då ska jag berätta om min helg i Hallsberg.

Ha det bäst till dess och tack för att ni följer min blogg. Det betyder mycket för mig.

Kram Marie


Kommentarer
Postat av: Mia

Hoppas ni får en riktigt trevlig helg.

Och va kul att du får responds på dina brev till media,glädjs med dej.Kram och var rädd om dej

2009-10-16 @ 20:42:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0