Lördag & Söndag

Förlåt för att jag inte bloggade igår. Vi var på Kropp & Själmässan hela dagen nästan och det var så kul. Vi gick bland annat på en stor seans. Det är då många människor får komma och möta ett medium samtidigt och hon öppnar sig för ande världen och tar emot andar vars anhöriga dött och förmedlar deras hälsningar. Det brukar vara några stycken som får hälsningar från sina anhöriga. Mediumet hinner ju inte med alla liksom.
Tyvärr var det inte min mammas ande som dök upp och det kändes lite trist. Antagligen är det väl för nytt mammas bortgång skulle jag tro. jag vet inte.

Det var i alla fall två mässhallar full med New Age grejer som stenar och kristaller, drömfångare, rökelser, böcker, tarokort, spikmattor, prova på grejer som olika sorters massage, spådommar i olika former, healing, aura tolkningar och mycket mycket mer. Det var kul och jag tog mycket informationsmaterial som jag senare ska sätta mig och titta igenom.

Jag köpte två saker. Dels en hjärta som pinglar väldigt fint. Jag tror man kallar på änglarna när man pinglar med den men man måste nog göra det på ett speciellt sätt. Sedan köpte jag en massagekudde. Den går på batteri och så fort man lägger tyngd på den så vibrerar den.


Här har vi änglapinglan. Den kommer få ligga på minnespodiet så kan jag pingla när jag vill att mamma ska komma.


Här är massagekudden. Den är skön att vila svanken på eller fötterna faktiskt men man får inte stå på den.


Här är allt meterial jag plockade för mig som jag ska gå igenom senare. :)

Idag söndag så har jag och Jennie varit på en barn musikal. Vi såg Pelle Svanslös. När vi kom hem så fikade vi lite och satte oss och kollade på en film. Skönt att bara ta det lugnt och mysa lite med min Jennie tycker jag.

Det blir ganska lungt resten av kvällen också. Vi ska äta lite kvällsmat senare och kanske blir det en film till.

Måste berätta att det tillkommit några saker till mitt minnespodie av mamma. Bland annat en Willow Tree figur som föreställer en mor och en dotter. Den fick jag av Jennie i förlovningspresent. jag ville så gärna ha den för den påminner mig så mycket on mig och mamma. Sedan har jag ställt dit en vattekula som föreställer en skyddsängel som jag köpte på Tradera.com. Tyckte den passade där. Lägger in en bild så ni får se.

Ni får föresten ursäkta min kamera, men den tar inga bra bilder när det inte är tillräckligt ljust. Mycket irretarande ibland.


Här är mitt minnespodie. Här ser ni Mor och Dotter figuren. Skyddsängeln står till vänster.



Så här ser ängeln ut och det står: Worry Angel: Give her your worries and your angel will watch over you. Fin va?

Dagens bästa:

"Hjälp mig att förstå det jag inte förstår, lär mig att älska dem jag inte kan älska, få mig att inse saker jag borde ha insett för länge sen, men försök aldrig att ändra på mig"

Vi hörs i morgon.

Kram Marie

Kommentarer
Postat av: Mia

Vad fint du gjort på minnespodiet,skönt å höra att ni haft en mysig helg....Önskar dej en fin vecka

2009-10-11 @ 21:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0