Lördag

Nu ska jag berätta om teatern jag var på igår. Den var jättebra och det är en turné via Riksteatern. Lo Kauppi (som gjorde Bergsprängardottern som exploderade) gör en stand up om sexism i första akten och Anna Vnuk visar hur det är att varamamma genom en fantastisk dans show. Båda är otroligt duktiga på det de gör.

Akt 1: Undercover av och med Lo Kauupi
Burka eller string, från Bush till Bin. Vi har mycket att lära av sexisterna! Undercover av och med Lo Kauppi är politisk och allvarlig stå upp, där Lo framför sin konspirationsteori helt utan omskrivningar. En mick, Lo Kauppi och 45 minuter hardcore om världsläget.  

Akt 2: Hårdare snabbare Anna Vnuk
Grejen är den... jag har varit hemma jävligt länge nu och blivit äldre, större och dubbelt så många och nu är jag här för att ta tillbaka det som är mitt. SCENEN! 

Läs mer här om föreställningen: http://www.riksteatern.se/templates/Produktion.aspx?id=8697

Idag har jag och Jennie varit på bio mitt på dagen. Vi såg "Flickan som lekte med elden" Den var bra tycker jag. När filmen var slut åkte vi direkt hem för vi har haft tvättid idag. Så vihar tvättat och samtidigt börjat diska. Måste bli av med berget på diskbänken i helgen. Ska fortsätta diska i morgon.

Idag fick vi också besked om att när vi kommer till Hallsberg, (ska åka dit helgen 16-18 oktober och fira Jennies mormor och lillebror som fyller jämt) så får vi sova hemma hos Jennies farmor och farfar. Hos Jennies mamma och pappa är vi inte välkommen. De är två stycken, har ett helt hus och fyra tomma rum och ändå ingenstans att lägga oss eftersom de har så mycket grejer överrallt. Dessutom vägrar de elda i pannan av ren snålhet och bor i bara 16 graders värme inomhus. Det är alltid samma problem, det är så besvärligt med vart viska sova så fort vi ska åka till Hallsberg och detta gör verkligen att man inte har någon större lust att åka dit. Jennies mamma tyckte vi skulle tränga ihop oss hemma hos Jennies mormor somn bor i ett 1,5 rok. Det är ju patetiskt. Men nu så får vi sova hemma hos Jennies farmor och farfar i stället. De har varmt och gott om plats. Handlar ju liksom bara om två nätter. Jag kan ju tala om att vi inte åker speciellt ofta till Hallsberg för det är verkligen inget kul när man inte är välkommen. Det är bara Jennies mormor, farfar & farmor och faster som verkligen uppskattar att vi kommer. Resten som mamma, pappa och bröder bryr sig inte ett dugg.

Vi kommer också att träffa en kompis som bor i Örbero som hastigast om vi hinner för at överlämna några saker som hon vunnit av oss på Tradera. Den här kompisen har vi inte träffat på många år. Vi har fler vänner i Örbero också men de hinner vi inte träffa den här gången. Jag har också släkt i Närke. Min farbror och hans barn d.v.s mina kusiner bor i Örebro också + att min pappa har en faster & farbor i Örbero. De hinner vi inte heller träffa. Jag har inte träffat min farbror på jättemånga år.

På tal om släkt så skulle jag vilja åka upp till Örsköldsvik och hälsa på nyfunnen släkt där uppe. Det är släkt på mammas sida. Alltså släkt på morfars sida som jag inte vetat om. De verkar jätte gulliga och det hade varit så kul att få träffa dem på släktträffen som ska vara den 24 oktober, men jag har inte råd att åka upp. Får bli av en annan gång att jag åker upp och besöker släkten. Skönt att veta att de finns och att man har många tremänningar.
Synd bara att kontakten uppstod efter att mamma dog. Hon hade nog säkert uppskattat att få träffa sina kusiner. Men som sagt bättre sent än aldrig i alla fall. Är så glad att de tog kontakt med mig genom att de hittade min blogg. Har även registrerat bloggen på eniro så nu kan fler hitta den. Bra va?

Måste bara tala om att jag skriver alltid blogg på kvällen, så ni vet men den senaste veckan har det blivit varannan dag i stället för varje dag. Har nog inte haft behov av att skriva varje dag tror jag. Vissa dagar har jag rent av glömt att skriva och jag vet inte varför. Men jag hoppas att detta inte gör at ni slutar läsa. Villverkligen att ni ska fortsätta följa mig och jag hoppas att många fler hittar hit. Ni får gärna rekomendera min blogg för andra om ni gillar den.

I morgon ska jag nog åka och besöka mammas grav om det inte regnar, var minst tre veckor sedan jag var där tror jag. Ska dock inte cykla utan jag tänkte åka komunalt. På helgerna går en buss in till kyrkogården så då slipper man gå så långt.

Vi hörs i morgon.

Kram Marie





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0