Onsdag en lång dag

Idag har det varit en lång dag. Först åkte jag in till stan för att hämta ut min mobiltelefon som jag lämnat in. Det gick på 450 kr. På vägen hem gick jag av i Svedmyra dels för att gå förbi apoteket och dels för att hämta ett paket på posten. När jag äntligen kom hem genom svettig så går jag och letar efter in katt först i sängen men där var hon inte. När jag är på väg ut i vardagsrummet för att kolla om hon ligger i filtarna i soffan så hör jag ett högt klagade jamande ute på balkongen. Jag tänkte skit, är hon där ute och så springer dit och öppnar och då kommer hon instörtaden på en gång. Tydligen hade hon smitigt ut i morse när jag sprang ut och ropade på Jennie och jag hade inte sett det. Det var vid ca kvart över tio i morse och jag kom liksom hem ca 13.30 så min katt hade alltså varit utestängd i flera timmar på balkongen. Jag visste inte om när jag åkte hemifrån att hon var där och inte såg jag henne på balkongen heller när jag gick eller kom hem. Stackars Spookie men ändå helt otroligt att hon inte hade stuckigt utan bara suttit där i flera timmar och väntat på att jag skulle komma hem. Det är ju iofs bra att veta om det händer en annan gång att hon faktiskt inte sticker och ändå bor jag på bottenbången liksm. Behöver aldrig vara orolig för att min katt ska smita, för hon är så nöjd med att bara vara på balkongen.

När jag kollat posten och mailen så skulle jag sätta min telefon på laddning och det hände ingenting. Den laddade inte och den gick inte att slå igång. Kollade på batteriet och fick för mig att jag fått fel batteri med mig hem så jag ringde mobilservice stället och de tyckte jag skulle komma tillbaka. Så det var bara att slänga på sig kläderna och åka tillbaka. Tur man har busskort. När jag kom tillbaka till butiken så kollade killen som lagat telefonen på batteriet och sa att det var rätt batteri. Sedan testade han att sätta telefonen på laddning. Vad tror ni hände? Den började ladda och den gick att sätta igång också. SUCK! Tydligen hade jag suttit och åkt tillbaka helt i onödan.

Det blev ett väldigt rännande idag om man säger så. När jag kom hem igen så var det nästan tid för att sätta igång med middag. Efter ett tag kom Jennie hem och vi åt middag. Sedan har jag bara suttit vid datorn och grejat och sett på tv. Nu är det snart dags att krypa i säng. Har haft ont i halsen hela dagen så jag hoppas inte det är något på gång. Har fullt upp i helgen så jag har inte tid att bli sjuk. Jag har också känt mig ganska lätt retlig under dagen men det tror jag beror på att jag har PMS besvär just nu.

Fick en slant i in till mitt konto idag i förskott i födelsedagspresent av ett par jätte gulliga vänner. Jag fyller år på måndag och de ville ge mig en slant för att de tycker om mig och jag betyder mycket för dem. Tänk vilka fina människor det finns och att just de av alla människor ville hjälpa till. Tack snälla för pengarna om ni läser detta.

Vi hörs i morgon

Stor kram Marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0