Söndag och hemma från Hallsberg.

Hej

Nu är jag hemma från Hallsberg. Det har har varit en intensiv helg måste jag säga. Vi klev på tåget på centralstationen ca 18.00 och det var jätte fullt på tåget ända fram till Västerås. Vi fick sitta vid tågdörrarna för det fanns inga platser. Men efter Västerås kunde vi sätta oss på riktiga platser. Vi kom fram vid 20.30 ca och då kom Jennies farfar och hämtade oss på stationen. Det var ett väldigt griningt väder för det bara regnade. När vi kom hem till Jennies farmor och farfar så hade Jennies farmor mat klar. Hon hade stekt falafel och gjort potatisgratäng.

Efter maten satt vi bara och såg på tv och pratade lite tills det var dags att gå lägga sig. Jag och Jennie fick sova i en bäddsoffa. Vi sov ganska dåligt första natten för dels så är det alltid svårt att sova på ett nytt ställe där det är en massa ljud som man inte är van vid. Vi hörde både tåg och bilar utan för hela tiden. Sedan fanns det två väggklockor i rummet som tickade. Bäddsoffan var väldigt hård med en sådan tunn madrass. Jag och Jennie är inte vana vid att sova så trångt heller så det var lite jobbigt att ligga så nära varandra och sedan blev det så himla varmt. Vi sov ganska få timmar den natten och vaknade flera gånger. Vi fick hemskt ont i ryggen och i höfterna av att ligga på en sådan tunn madrass.

På lördagen så började vi med att äta frukost när vi vaknat till litegrann. Vi gick sedan över till Jennies föräldrar för att säga hej och hälsa på deras katter. Var bara den ena som var inne. Blev bara en snabbis för Jennies mamma höll på att städa och vi var egentligen på väg över till Jennies mormor, men vi gick förbi konsum ett ärende på vägen och där stötte vi ihop med Jennies mormor. Eftersom vi ändå var på väg till henne så följde vi med henne hem. Där blev fick vi gå husesyn först eftersom mormor nyligen flyttat till mindra lägenhet. Sedan blev vi bjudna på fika. Vi satt och pratade en lång stund och så ville mormor att vi skulle gå med henne ner till källarförådet och titta i en loppis kartong om det var något vi ville ha. Hittade några små grejer. Vi kom tillbaka upp till mormor och då satte vi oss i vardagsrummet och pratade en stund sedan var Jennis mormor tvungen att vila en stund för vi skulle senare tiill Jennies föräldrar för att fira mormor och lillebror som fyller jämt, så vi gick tillbaka till farmor & farfar för att lämna grejerna och byta om. Hann ta det lugnt en stund också innan det var dags att gå över till föräldrarna. Det blev en trevlig stund där med Jennies familj och släkt. Åt god mat och ca kl 21.00 var vi tillbaka hos farmor & farfar. Vi satt en stund och kollade på tv och sedan gick vi och la oss. Jennie och jag kollade på en film innan vi somnade. Jag orkade inte se klart utan somnade gott i bäddsoffan brevid Jennie.

Jag sov mycket bättre i natt fast jag hade fortfarande ont när jag vaknade och dessutom vaknade jag flera gånger även i natt.

På morgonen åt vi frukost tillsammans med farmor & farfar. Det var mysigt tycker jag. Sedan gick vi ner till tågstationen för att möta upp en kompis med sina barn som bor i Örebro som skulle ha några saker av oss som hon köpt på Tradera. Vi fikade på stationen och sedan gick vi en stund till en lekpark. Var en ganska tråkig lekpark om jag ska vara ärlig.

Vi gick tillbaka till stationen och satt där en stund medan vi väntade på att tåget till Örebro skulle komma. Det är en jättegullig tjej som vi inte träffat på flera år och sist vi träffade henne så väntade hon sitt första barn. Hon har jättefina barn tycker jag och den minsta är så lik henne och den äldra lik sin pappa. Efter ett tag kom deras tåg och vi följde dem fram till perrongen och vinkade av dem. Sedan gick vi först en kort sväng till Jennies mamma för hon ville vi skulle hämta några saker + prova några tröjor. När vi var klara så var det bara att snabbt rusa upp till farmor & farfar. Slänga i oss ett par våfflor som det hade gräddat och sedan åka i väg till tågstationen så vi inte skulle missa tåget. Resan hem gick bra och vi fick rktiga platser på en gång för det var nästan tomt i vagnen vi gick in i. Nu är vi hemma och vi har packat upp, kollat mail, duschat och ätit. Nu har jag skrivit blogg och detta var våran helg i Hallsberg.

Nu ska jag berätta vad jag önskar mig i födelsedagspresent för jag fyller år 2 nov. Bara 36 år så det är inget märkvärdigt.

1. En fiskartröja

2. Prenumeration på tidningen Nära

3. Tina Live DVD

4. Dagens ängel kort

5. Bok: I saknaden

6. Bok: En skugga av kärlek

7. Sorgen en ny början

Här kommer bilder på sakerna.


Tröjan XL


Det är en andlig tidning


CD +DVD Såg konserten i Globen


Dagens änla kort


Bok


Bok


Bok

Det var sakerna jag önskar mig. Nu ska jag snart gå lägga mig i min egen säng och det ska bli jätteskönt.

Vi hörs i morgon.

Kram Marie



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0