Tis - ons

Igår tisdag var jag som sagt först på förmiddagen på "Starta eget" mässan. Fick möjlighet att komma in gratis. Men ärligt talat så var inte mässan så mycket att ha, för jag förstår inte så mycket av vad att starta eget innebär. Skulle nog behöva extra coaching för att klara av det. Tog lite material i alla fall. Jag var knappt där en timme innan jag åkte hem igen. Hann vara hemma ett tag sedan kom Jennie hem som hade gått tidigare från jobbet för att hon skulle åka till sjukgymnasten och sedan åkte hon direkt hem i stället för att åka tillbaka til jobbet.  Vi var hemma i några timmar, åt mat och sedan åkte vi på konsert på Cirkus. Vi var på Champions of Rock. Var en helt okej konsert.

I morse var jag väldigt trött när jag vaknade. Jennie ville jag skulle äta frukost med henne fast egentligen var jag inte hungrig så halva frukosten kom upp igen efter en stund. Sedan mådde jag bättre. Gjorde mig i ordning för att åka i väg på arbetsplatsbesök. Jag har varit på besök på ett katthem i Haninge som heter Kattvärnet. De på hemmet och hon från Djurskyddet var verkligen mån om att de ville hjälpa mig och gjorde vad de kunde för att försöka övertyga mig om att testa att vara hos dem. Hon från Djurskyddet sa till och med att hon kunde tänka sig att ge mig pengar till busskort, så jag kan ta mig till Katthemmet. Egentligen var jag tvungen att bestämma mig där hur jag ville göra men bad om att få sova på saken för jag behövde lite tid till att ta in allt och smälta det lite.

Jag kom ju dit med inställningen till vad ska detta leda till? Ska jag klappa katter hela dagarna så kan jag lika gärna sitta hemma och klappa min egen katt liksom. Sedan har jag så svårt att förstå hur jag ska komma vidare, då detta aldrig kan leda till en fast anställning och då jag inte får söka praktikplats samtidigt som jag är ute på en samhällstjänst. Jag få bara söka fasta anställningar och jag får inga sådana. Jag måste slussas in på en arbetsplats för att få chans till att bli fast anställd.

Nu har jag hunnit tänka lite, jag har pratat med Jennie och jag har nog bestämt mig för att ge det en chans i alla fall. För jag får något att göra några dagar i veckan, jag får träffa folk, jag hjälper söta fina underbara katter till ett socialt liv och dessutom går pengarna de får per dag till välgörenhet. Men jag kan fortfarande inte förstå hur jag ska gå vidare.

Fick också veta i dag att jag måste byta SIUS. Jag som gilar min SIUS och tycker att han är väldigt bra. Han ser mig, han känner med mig, han förstår mig, han är duktig, han är rolig och framför allt har han barnasinnet kvar. Jag trivs väldigt bra med min SIUS och tycker inte det här känns kul. Jag har varit arbetslös i 8 år redan haft 5 stycken SIUSar. Den nya SIUSen blir den sjätte. Börjar tvivla lite på att någon någonsin kommer hitta ett jobb till mig. Sedan är jag rädd att min handläggare ska tycka att nu är Marie ute på en anordnarplats och då konstatera att jag inte behöver mer hjälp. Är rädd att bli lämnad av AF i sticket nu. För just nu behöver jag all hjälp jag kan få för att hitta en anpassad arbetplats.

Men jag får väl se vad som händer med tiden. Ska meddela i morgon hur jag vill göra med Katthemmet och jag kommer tacka ja, med vilkoret att jag faktiskt får busskort en gång i månaden, så jag kan ta mig dit. Dessutom vill jag bara vara där halvdagar och tre dagar i veckan till att börja med.

Kolla in Kattvärnet om ni vill för det är ett jättefint katthem: http://www.kattvarnet.nu

Fick höra av lillebror idag att min självbiografi är räddad. Han har lagt över filerna nu på mitt USB minne. Tydligen var hårddisken delad i två sektioner och brorsan såg bara den ena när han kollade på den som var helt tom. Men allt fanns där som tur var och jag tyckte det var väldigt konstigt att allt plötsligt skulle vara borta. Skönt att allt finns kvar för det hade blivit väldigt jobbigt och tungt attbehöva skriva om så mycket.

Nu har jag migrän huvudvärk så jag ska sluta nu och krypa i säng. I morgon ska jag på samtalsterapin igen.

Vi hörs i morgon.

Kram Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0