Tisdag

Just nu sitter jag här i soffan med min laptop och skriver blogg. Jag har en jättesöt spinnande kisse bedvid mig som sover på armstödet. Spookie är verkligen min ögonsten och jag älskar henne. Hon är mitt lilla barn. :)
Spookie är en stor tjock randig huskatt. Hon är drygt 9 år. Jag har haft Spookie sedan hon var 13-14 veckor.

Spookies bästa egenskap förutom att varasöt är at hon kan ta lyra. Hon spinnner också jättehögt också och sedan är hon otroligt mattesjuk hela tiden och ska alltid vara i samma rum nästan som sin matte. När hon var liten följde hon till och med in på toaletten. Spookie ligger alltid i sängen och sover varje natt. Hon har sin plats i fotändan. Spookie älskar att leka med blyertspennor och snören. Favoritgodis är Lickin´s Chickys (Kycklinggodis) Hon äter helst bara tonfisk och Royal Canin Hairball torrfoder. Men tackar inte nej till ost, mjukost och russin. Spookie är en sådan härlig katt och hon har sin speciella charm. Hon har aldrig varit en knäkatt utan kommer och lägger sig bredvid en när hon vill ha kel. Spookie är mest kelig på morgonen och då är det bara matte som får gosa med henne. Jennie brukar få gosa med henne på kvällarna. Jag hoppas att Spookie får leva till hon blir riktigt gammal och det verkar som hon kommer få göra det också för hon är en pigg och frisk välmående katt trots hennes övervikt, det syns på ögon och päls. Hon har heller inte varit sjuk speciellt ofta. Hon var magsjuk en gång när hon var liten, sedan har hon bara haft urinvägsinfektion ett par gånger. Det är allt.



Här är ett lite kollage på Spookie. Det är samma katt på alla bilder.
 
Jag har jobbat med min diktbok idag. Lagt till några fler dikter i den så nu är det bara finputsning på förorden i början och tack orden på slutet kvar sedan är boken färdig. Måste också bestämma om jag ska ha titeln "Känslor i natten" Det är en titel på en av mina dikter som finns i boken. Vet fortfarande inte vart jag ska trycka den. Det måste jag ta reda på.

Sedan skulle jag åkt till min dans i kväll men när jag kom ner till tunnelbanan så hade jag intefått med mig busskortet. Jennie hade lånat det idag och glömt lägga tillbaka det i min ficka. jag fick vända hem igen och lkabra var det för dels så hade det tagit emot väldigt att åka i väg idag, men fick ändan ur vagnen och kom iväg till slut och sedan så var jag jätte sen. Var ju typiskt! Jag har inte varit borta från dansen fem gånger nu. Måste nog börja fundera på hur jag ska göra med dansen till nästa termin. Grejen är att det är långt för mig att åka och sedan långt att gå och det gör att det tar emot väldigt. Speciellt nu när det är mörkt och kallt på kvällarna. Fast en av gångerna hade jag ont i foten och en annan av gångerna så var jag sjuk. Har också haft annat inbokat två av gångerna också och så var det då idag som jag inte kom iväg för att jag glömde busskortet. Får ta mig en funderar på detta.

Nu ska jag ta en dusch och sedan sätta mig och se en film.

Vi hörs i morgon

Kam Marie

PS: Glöm ej detta:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0