Tor-Lör

Hej

Förlåt att jag inte skrivit blogg. Har varit mycket de senaste dagarna. I torsdags så satt jag visserligen hemma hela dagen fram till eftermiddagen då jag åkte in till stan för att vara med på Världsmarschen. Gick med i tåget från Nybroplan till sergelstorg, sedan var jag kvar ett tag. Jennie hon var och träffade sina skräfilmskompisar. De hade en skräckpub som de kallar det. Då träffas de ute på en krog och äter lite gott tillsammans och snackar skräckfilm.

I fredags alltså igår så satt jag också hemma typ hela dagen. var meningen att jag skulle börjat på Katthemmet med det blev inte så.

Här är orsaken. Jag kanske är larvig och har för höga krav jag vet inte men jag gör det frivilligt och får ingenting för det.

"Jag kom aldrig iväg till Katthemmet idag på min första introduktion. Skulle ha varit där kl. 8.30 - 10.00. Jag upptäckte i onsdags när jag skulle kolla upp resevägen att det blir stora problem med kommunikationen. Hur jag än gör så kommer jag aldrig kunna vara där exakt på klockslaget och sedan tar det minst en timme med minst tre byten beroende på hur jag åker.
 
Så jag kontaktade en av tjejerna på Katthemmet för att fråga om det gick bra att jag kommer in senare typ vid 10.00 för att bland annat slippa gå upp överdrivet tidigt på morgonen. Jag är ju inte heller van att gå upp så tidigt på mornarna när jag varit arbetslös så länge, så det är inte så lätt att bara stiga upp då.
 
Då fick jag sms svar sent igår torsdags kväll vid 22.00 att nej det går ej för det finns inga på hemmet som jobbar efter kl. 10.00 på morgonen. Hon föreslog kvällstid efter kl 16.00 eller kl. 18.00 på kvällen och jag sa absolut nej till kvällstid. Jag tycker det är rätt poänglöst att sitta hemma hela dagarna för att vänta på att få jobba på kvällen. Då försvinner hela grejen med att jag ska ha något att göra på dagarna.
 
Det kan inte vara möjligt att katterna är ensamma mellan 10-16 på dagarna? Borde inte de som driver hemmet jobba där fast tider varje dag? Så är det i alla fall på många andra katthem.
 
Om ingen jobbar på dagarna så kommer jag att ständigt bli helt ensam där och så får det väl inte vara med en anordnarplats? Jag måste väl ha en handledare eller är det meningen att jag ska åka två timmar t/r för att jobba två timmar mellan 8-10? Speciellt när jag inte ens får något för det mer än busskort så jag kan ta mig dit? Tycker jag har lite att säga till om när jag gör detta helt gratis och egentligen inte helt frivilligt utan för katternas skull.
 
Jag vill ha med min sius de första gångerna. Började på en annan praktikplats för ett tag sedan där jag blev lämnad helt ensam en hel eftermiddag första dagen och var dessutan utan SIUS för att jag inte hunnit få någon. Dett blev inget bra. Slutade efter tre dagar.
 
Sedan var inte hela poängen att jag skulle komma ut och träffa folk? Det gör jag ju knappas om jag ska vara där helt ensam de tider jag kan vara där.
 
Jag kan jobba mellan 10.00 - 14.00 på dagarna dock inte varje dag utan tre fyra dagar i veckan. Kommer dessutom bli olika dagar olika veckor, för jag har lite saker inbokade som bland annat samtalsterapi och lite läkarbesök. Dessutom har jag sökt en del statistjobb som ger betalt, inga stora summor men lite extra slantar, så ringer de och vill ha med mig i något så kommer jag ta det före.
 
Men som sagt det måste finnas någon på arbetsplatsen samtidigt som jag om det ska funka, i alla fall den första tiden."

Sedan igår kväll så var jag och Jennie på en spelning med en artist som heter IVA. Till min förvining så sjöng hon för mig eftersom jag fyller år på måndag. Detta hade jennie fixat till mig. Fick komma upp på den lilla scenen och Iva sjöng Happy Birthday för mig. Togs bilder av speciellt dit kallade fotografer men jag vet inte vart de kommer hamna någonstans. Ska se om jag kan ta reda på det.

När vi kom hem så var det ett väldigt liv hos grannen i porten bredvid som har lägenheten vägg i vägg med mig. De hade någon slags Halloween fest men när klockan blev hal ett så ringde Jennie störningsjouren. Det blev försenade så de hann aldrig komma hit innan de slutade festen kvart över två på på morgonen.  Dessutom fick jag en av mina PMS besvär i natt också. Blev så illamånde och fick spy två gånger. Jag och Jennie somnade väl vid halv tre typ. Blev inte så mycket sömn i natt som vi har varit väldigt sega idag och inte orkat något mer än kollat på tv.

Var meningen att jag skulle åkt till graven underdagen men har inte orkat efter nattens händelser. Åker förbi i morgon i stället. Vet att man ska tända ljus idag, men min bror skulle dit i kväll och sätta en krans och tända ljus.

Snart ska jag iväg på en teater som ska spelas på Eriksdalsbadet. Den heter "Happy Sally" Läs mer här:
http://sharethecake.se/the-flow/ Ska bli kul att se för att föreställningen utspelar sig i basängen och på film. Men det är bara en person som är med live och resten av rollerna på filmduk tror jag. I morgon berättar jag mer om föreställningen.

Då ska jag och Jennie till min bror på middag eftersom jag fyller år på måndag. På måndag ska vi fira min födelsedag med att gå på Cirkus och se "Thriller" en turnérande brittisk hyllningsmusikal till Michael Jackson.
Ska bli jättekul.

Nu ska jag börja göra mig iorning för att åka till badhuset och se teater.

Vi hörs i morgon

Kram marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0