Torsdag

Idag har jag varit igång hela dagen och det har faktiskt varit ganska skönt. Jag började morgonen med att åka till samtasterapin. Ungefär två timmar senare var jag hemme igen och då började jag med att äta lunch, sedan satte jag igång och bakade. Började med att sätta en vetedeg till bullar och medan den jäste så slängde jag ihop en smet till chokladrutor och gräddade dem. Dessa brukar kallas moccarutor, Kärleksmums eller Snoddas. Kändes lite underligt att göra en smet utan ägg men det gick bra faktiskt. Har även bakat av soja mjölk och mjölkfritt smör. Både chokladrutorna och bullarna blev jättelyckade. Jennie ska ha med sig fika till sitt jobb i morgon då det är hennes tur att fixa fredagsfika. Jag kommer åka över och vara med på fikat. 

När jag var klar och hade fått in all disk i diskmaskinen så hann jag sitta och koppla av en kort stund vid datorn då jag kollade av Facebook. Sedan var det dags för att laga middag. Plötsligt dök Jennie in genom dörren och vi lagade färdigt maten tillsammans. När vi ätit middag så gjorde jag mig iordning för att åka iväg på storseans.

Det var både mycket spännande och givande faktiskt. Medialet fick kontakt med min farfar för hon såg järnväg och en unifom. Hon såg en stins. Hon såg också andra världskriget. Farfar jobbade i nästan 40 år på Saltsjöbanan delvis som stins. Vad andra världskriget betyder vet jag inte. Farfar var ju bara en liten pojke då. Fick budskapet att jag har något ouppklarat som har med min mor att göra av honom. Min sorg förstås eller ett jag aldrig pratade om mamma om hennes död och fick eller hann avsluta saker och ting med henne innan hon dog som vi kanske borde ha pratat om.

Så trodde jag hon fick kontakt med mormor men det var för mycket inser jag nu efteråt som inte stämde för att det skulle ha varit hon. Hon såg sjukhus, en rullator och fick ont i höfterna och kände bensår. Hon såg två katter, en svart och vit katt och en rödgrå spräckig ganska stor katt. Fick veta att bägge är hos henne. Fick också veta att det finns någon i livet som är som en mor för mig och står mig nära och som ofta typ sätter mig på plats. Namnet börjar på bokstaven J fick jag veta. 

Den som kändes som min mormor gav mig budskapet att jag ska utveckla min kreativitet och uttnyttja den genom ett utbildning, kanske på någon sorts folkhögskola. Detta tolkar jag som om det kanske är meningen att jag ska bli florist. Det kan också betyda att jag ska utveckla mitt skrivande kanske jag vet inte.

Jag minns inte om mormor hade några bensår eller om hon hade ont i höfterna. Mormor hade ingen rullator utan bara en rullstol vad jag vet, men hon hade två katter en gråvit katt och en rödspräcklig. Den som står mig nära i livet, är lite som en mor för mig och sätter mig på plats är förstås min älskade Jennie måste det vara. Hennes namn börjar ju på J. 

Ja detta är intressant och jag måste fundera lite mer på det här och smälta allt hon sa. Ska snart gå och lägga mig.

Vi hörs i morgon.

Kram Marie


Sådan här har jag bakat. Finns det fler namn?


Bullar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0