Torsdag-fredag

Igår torsdag så var jag först en snabbis till Svedmyra för att hämta ett paket och handla ett par saker på Bea. Jag skulle ju ha börjat på min samtalsterapi idag men människan jag skulle träffa är sjuk den här veckan och skulle höra av sig när hon är tillbaka på jobbet. Hoppas det inte kommer dröja allt för länge bara. Behöver få komma igång att prata så fort som möjligt känner jag. 

 Senare på dagen mötte jag upp Jennie i Svedmyra igen för att åka vidare till stan. Vi skulle in till medis och kolla på en sponatmusikal inne i Saluhallen med bland annat Hannah Holgersson. Var kul. Efter det gick vi till den vegetariska restaurangen och åt middag och fick med oss en kompis också. Innan vi åkte hem så gick vi förbi Filmstaden Söder och köpte biljetter till "Flickan som lekte med elden" som vi ska se på lördag. Kvällen blev lugn sedan hemma. Läste och kollade på tv.

Idag har jag äntligen träffat journalisten från tidningen jag ska medverka i. Kändes som ett bra möte och hon var jätte gullig tycker jag. Nu ska hon skriva ihop något och vi ska höras senare så jag får läsa igenom det hon skrivit innan de trycks. Kanske kommer hon ringa för att ställa några följdfrågor som dyker upp medan hon skriver. Jag kan även ringa henne också om jag kommer på något mer. Nu är det bara att vänta på att tidningens fotograf ska höra av sig för en tid för plåtning av mig. Kommer ju finnas med en bild också i reportaget. Detta känns jätte kul tycker jag. Nu får jag äntligen komma ut med min historia och berätta om vad som verkligen händer. Detta ska verkligen inte regeringen få komma undan med känner jag. Jag skulle vilja komma ut i flera tidningar också. var faktiskt skönt att sitta och prata av sig lite idag.

Nu ska jag och Jennie sätta oss och äta för att sedan sticka iväg på teater. Vi ska se Lo Kauppi och Anna Vnuk på Södra teatern. Berättar mer om föreställningen i morgon.

Vi hörs då.

Kram Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0