Fredag till Söndag

Förlåt att jag inte har bloggat i helgen. Har inte blivit av men nu ska jag blogga för tre dagar.

I fredags så var jag först på morgonen på arbetsplatsbesök på Djurskyddet. Vet inte ännu hur det blir med det. Får veta det tidigast på tisdag. Ärligt talat så när jag kom hem kände jag mig inte speciellt glad. Ingenting känns kul och jag har inget direkt hopp om det där jobbet heller. Dessutom blir det bara praktik typ eller en anordnar plats men jag får ju inga pengar för det. Så jag vet inte om jag kommer kunna känna ig så glad för jobbet om jag får det. Är ju inte kul att jobba gratis liksom.

I lördags så låg jag och Jennie länge i sängen innan vi klev upp. Vi hade en jätte slapp dag då det varit en väldigt häktisk vecka. När vi äntligen masade oss ur sängen så satte vi oss och tittade på veckans avsnitt av serien Heros som vi hade spelat in. Tog några timmar. När vi var klara blev vi hungriga och gjorde mat. Efter maten kollade vi på en skräckfilm. Var skönt att bara vara hemma hela dagen och göra inget särskilt. Blev mest tv tittadne och mysande i soffan.

Idag söndag så har vi varit på premiären av musikalen Ramsus på Lufen på Oscars teatern. Det var kul. Hoppas de får bra recensioner. Efter middagen så har jag suttit och kolla på tredje säsongen av Varuhuset. Hade 4 avsnitt kvar av säsongen som jag kollade färdigt på. Nu väntar jag på fjärde säsongen ska släppas.

När jag sett klart på Varuhuset så blev jag ledsen. jag tände ljusen på mitt minnespodie och satt där och tänkte på mamma. Idag är det precis 4 månader sedan mamma dog. Det var lite skönt att sitta där och gråta en stund. jag gråter ju inte så ofta. Jag är faktiskt mest arg. Min sorg visar sig mest i ilska. Jag är lättretlig och har kort stubin. Men i kväll kom tårarna. De bara rann och när de väl kommer så måste jag släppa ut dem. Jag vet att det inte hjälper att sitta och lipa, mamma kommer inte tillbaka för att mina tårar rinner på mina kinder, men det lättar på trycket i bröstet lite i alla fall.

Ärligt talat så känner jag ibland att jag skulle kunna göra vad som helst för att få mamma tillbaka. Precis vad som helst. Saknar henne så mycket och det gör så ont ibland i mig. Det känns så orättvist. Varför skulle just min mamma dö för? Har så svårt att fatta att hon är borta och att försöka anpassa mig till en tillvaro utan henne. Jag försöker men det är verkligen inte lätt. När jag tänker på att mamma är död, när jag smakar på ordet död så gör det så ont och jag vill helst inte tänka på det. För mig är inte mamma död. Känns som om jag bara inte har träffat henne på länge eller inte haft kontakt på en tid. Men så är det ju inte jag vet. Men jag vill att det ska vara så.

Fast jag skulle tog tycka det var lite obehagligt om hon faktiskt kom tillbaka känner jag eftersom någonstans så har hon ju ändå fått sämpeln död på sig och vi har begravt henne och gravsatt henne liksom, så om hon kom tillbaka så skulle jag bli ganska rädd. På tal om graven så har jag inte heller varit där den här veckan. Får ta en sväng till kyrkogården i veckan.

Undrar om jag någonsin kommer kunna känna mig riktigt glad igen? Jag vill inte ha det så här. Ingen mamma, inget jobb och ingen inkomst. Jag känner mig verkligen som ingenting. 

Nu ska jag gå och lägga mig och försöka sova. Jag är trött och ögonen känns svullna efter alla tårar.

Kram Marie





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0