Lör-Mån

Förlåt att jag inte har bloggat i helgen. Har faktiskt glömt bort det. Hoppas ni inte tröttnar på min blogg för att jag inte bloggar varje dag ibland.

Ska börja med att berätta om filmen "Allt för min syster" som jag såg på bio i fredags. Den var jättebra och sorglig. Grät floder. Hela biografen grät nästan. De snyftades på alla håll. Handlar om en tjej på 15 år som har lekumi och hennes lillasyster som är född till världen för att hjälpa sin syster med intre organ. Nu behöver storasytern en njure och lillasyster har fått nog och vill ha rätten till sin egen kropp medicinskt.

Se filmen tycker jag men glöm för allt i världen inte näsdukar för det lär gå åt kan jag lova.

I lördags så var vi först i stan på dagen och träffade två kompisar från Örbero som var här i Stockholm över helgen. Vi gick med dem runt och shoppade lite och sedan fikade vi. På kvällen var vi till en kompis alltså en föredetta arbetskollega till Jennie på 40-års fest. det var trevligt men vi gick rätt så tidigt.

I går söndag var vi bara hemma och tog det lugnt. Kolladep å tv, läste och satt vid datorn. Borde kanske ha gjort lite nytta som att diska och städa lite men vi orkade inte.

I kväll ska vi i väg på musikalen Elvis på Cirkus. Var meningen att vi skulle gått på den i morgon kväll med hastigt och lustigt så blev det ändrat till i kväll i stället. Jennie fick avboka det hon skulle göra i kväll i stället. Nu väntar jag hem Jennie så vi kan äta middag och komma i väg sedan.

Musikalen Elvis görs av en grupp utvecklingstörda och funktionshindrade människor från glada Hudik teatern och de har gått jättebra för dem.  Det är fjärde året de kör föreställningen nu. Läs mer här: http://www.gladahudikteatern.se/


Vi hörs i morgon

Kram Marie


Kommentarer
Postat av: Mia

Hej!

Klart vi inte tröttnar,men man undrar vart du tagit vägen,när man kollar av på morgonen om du skrivit något nytt.

Såg imorse på efter 10 att dom pratade om den filmen allt för min syster och alla sa samma sak,ta med tårduk när du ´ser den.

Jag skulle också vilja se Elvis,såg dom när dom var på allsång på skansen,tyckte dom var så duktiga.

Hoppas ni får en riktigt trevlig kväll.Kram Mia

2009-09-28 @ 22:40:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0