Måndag

Idag har jag inte orkat någonting. Började morgonen med att ligga i sängen och titta på Gotlandsdeckaren "Kommisarien vid havet" del 2. Kollade på Internet. Sedan har jag mest suttit vid datorn förutom att jag var en sväng ner till tunnelbanan och hämtade gratisstidningen Stockholms City.

De ringde föresten från en av ställena där jag har sökt samtalsterapi och jag har fått en tid på torsdag nästa vecka. Alltså den 1 oktober och det känns jättebra. Dessutom kostar det inget där. De heter Psykhälsan och är ett ställe för hbt-personer. Känns tryggt att veta att det finns ställen där de respekterar ens läggning. Jag menar det finns ju vissa psykologer som säger när de får veta att man är homosexuell, att då förstår jag att du har problem och detta vill man ju verkligen inte höra när man kommer dit och beättar om sig själv. Då tappar man förtroende direkt för den så kallade psykologen. Jennie råkade ut för detta hos en psykolog hon gick till när hon berättade om sin läggning. Att hon är homosexuell var det minsta problemet liksom. Så det finns psykologer som är homofober om man säger så och totalt dumma i huvudet. Man kan ibland undra om det är psykologer eller psykopater. Sådana människor ska i alla fall inte jobba som psykologer. Det är ett som är säker för de skälper mer än de hjälper.

Vi får se i alla fall vad som händer och första besöket lär inte bli så känslomässigt i alla fall. Blir nog ganska ytligt. Det är dessutom helt gratis och jag tycker det är jättebra.

Idag tänker jag laga raggmunk. Det ska bli gott men Jennie är inte så överförtjust i det.

Vi hörs i morgon.

Kram Marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0