Onsdag

Det blev ingen graven idag. Det har blåst så väldigt och då blir det så tungt att cykla. Det är ju en bit och tar ca 20 min att cykla till Skogskyrkogården. Visst solen har skinit och i morgon ska det regna så det får bli senare i veckan eller kanske i helgen. Behöver ju inte ha så stort krav på mig att jag måste åka dit en gång i veckan heller liksom. Så det får bli när det blir jag åker dit.

Idag har journalisten som ska göra intervjun med mig inför den där tidningen jag berättat om hört av sig och vi ska ses den 2 oktober i stan på ett café. Jag återkommer senare om vilken tidning det är men det är i alla fall en veckotidning och det heter "Direkt ur verkligheten" som jag ska få vara med i, i alla fall.

Nu ska jag snart fixa middag och idag tänker jag laga specielvegotunnbrödrullar fyllda med jamsemin ris, grillade vegetariska bitar, tacosås eller sötsur sås kanske och lite grönsaker om de får plats. Låter det inte gott va?

Sedan i kväll ska jag sitta och klippa och klistra för jag ska göra ett stort kollage för "Fred på Jorden". En tävling där man ska skapa fred. Vet inte om mitt kollage kommer skapa så mycket fred men kanske kan den hänga någonstans och göra någon glad och hoppfull i alla fall.

Har suttit och skrivit ut en massa bilder idag och fixat lite texter som jag ska ha med och jag älskar att klippa och klistra och vara kreativ. Det ger mig stimulans och det mår jag väldigt bra av.

Jennie var så snäll igår och kom hem med choklad hjärtan. Jag frågade varför får jag detta och hon sa bara att hon tyckte jag behövde det. Jennie har kommit hem ganska ofta nu förtiden med små överraskningar för att muntra upp mig och jag tycker det känns jättebra. Känner mig så bekräftad av Jennie och jag älskar henne av hela mitt hjärta.

Älskling! Utan dig skulle jag inte vara någonting. Du är det finaste jag har, du är mitt allt och jag älskar dig gränslöst mycket. Tack för att du finns. Puss och kram till dig hjärtat.

Vi hörs i morgon.

Kram Marie










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0