Onsdag och rena sommardagen!

Igår kväll var jag på publikrep av musikalen Hairspray på China teatern och det var den bästa föreställningen jag har sett. Jag bara älskar den och jag skulle så gärna vilja se en igen. Jag måste verkligen rekomendera er att gå och se den när den haft premiär den 17 september. Alla passar suveränt i sina roller och de är jätteduktiga hela gänget. Musikalen är lite dyr men den är värt pengarna jag lovar. Du får verkligen inte missa denna musikal. Läs om musikalen på länken: http://www.hairspraythemusical.se/





Idag har jag varit till mammas grav igen. Har varit så skönt ute trots att det blåst. Kändes som en sommardag faktiskt. Var skönt att åka till graven. Satt som vanligt vid graven och pratade med mamma. Den här gången tog jag med mig kameran så jag tog lite bilder också. Tänkte jag skulle visa den fina lyktan som jag och min lillebror köpte på mammas födelsedag i fredags. Hon fyllde år 4 september. På hemvägen stannade jag till vid Myrans Livs för att hämta paket.

Kommer lägga in bilden på min hemsida också till minne av mamma. http://marithamunther.webs.com

När jag kom hem var jag som jag alltid brukar bli genom svettig. Jag svettas så lätt och mycket jämt. Ibland börjar jag nästan undra om jag är inne i klimateriet redan fast jag bara är 35 år. Jag undrar om det är vallningar jag får för det behövs så lite för att jag ska bli svettig. Antagligen beror det på min övervikt. jag cyklade ju i bara t-shirt liksom och hade ingen jacka och ändå rann det om mig när jag kom hem och fick hoppa direkt in i duschen.

Nu är det snart dags för att börja fundera ut någon middag till mig och Jennie. Funderar också på om jag kanske skulle baka något. Men jag vet inte. Känns så jobbigt att ta sig för något. Jag får liksom ingen motivation till något när jag bara går hemma. Allt känns bara tråkigt och jobbigt. Blä! Ingenting känns roligt. Ändå så känner jag mig inte direkt deprimerad heller. Jag måste ta mig i kragen och försöka göra något kreativt.

Min födelsedag börjar närmar sig sagta med säkert också. Jag fyller 36 år den 2 nov. Kommer kännas konstigt att inte mamma ringer och gratta mig och att jag inte får någon present av henne. Julen kommer bli ännu värre. jag som alltid älskat julen och allt som hör den till. Nu vill jag inte ha ju alls längre. Kommer bli så konstigt att inte fira jul med mamma.

Jag och min bror har pratat om att fira jul med pappa i år. han har inte fått fira jul med oss sedan vi var små och han har alltid suttit ensam varenda jul i alla år och det har nog inte alltid varit så kul. Nog för att han har vant sig nu kan jag tänka mig men ändå.

Ja, ja, det är långt kvar till jul. Får ta den när den kommer.

Nu ska jag förbereda middag.

Vi hörs i morgon.

kram Marie


Mammas grav. Just nu är det mycket blommor för mamma fyllde år i fredags. Här ser man också lyktan. Visst är den fin?


Jag och mammas grav.


Här är en ny bild på mitt minnespodie också. Som ni ser har jag lagt dit en duk nu. Ljusen brinner ofta där kan jag tala om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0