Söndag-Måndag

Igår söndag började jag och Jennie dagen med att tvätta. Sedan fram åt eftermiddagen åkte vi och såg musikelen Mammor. Den var bra och alla som var med var jätteduktiga. Se den om ni får möjlighet. Sedan är vi kom hem och hade ätit middag så satte vi igång och maila till alla som vunnit saker av oss på Tradera. Jag satt och slog in allt och Jennie mailade. Vi hade plötsligt sålt en hel det men det beror på att vi lagt upp lite nya saker. När vi var klara med auktionerna så var jag helt slut.

Idag måndag var jag uppe redan 8.15 för jag skulle träffa min Sius från AF i Globen för att åka på ett arbetsplatsbesök. men när vi möttes fick jag reda på att hon vill skulle träffa på ett ställe som heter Djurskyddet hade gjort illa sig i en axel och fått en akuttid hos en läkare på morgonen, så besöket blev uppskjutet tills på fredag i stället. Jag och min SIUS gick till Mc Donalds och tog en fika i stället och satt där och pratade en stund.

Sedan när vi var klara så åkte jag int till Åhléns i Skanstull för att byta en hårtonings förpackning mot en hårfärg. Köpte fel igår. Jennie som ska färga året igen för det börjar bli så grått.

Just nu känner jag mig rätt ledsen för jag såg just att jag har bara 1000 kr kvar på mitt konto och sedan är pengarna slut. Får inte ett öre mer någonstans ifrån förutom min mammas pension på 300 kr i månaden.

Sedan satt jag här och funderade. Det är ju så många som rekomenderar mig att gå i samtalsterapi, så jag får prata med någon om min sorg och om allt annat som hänt sista tiden, men då undrar jag. Kan någon betala detta åt mig då? Hur ska jag kunna gå i samtalsterapi utan inkomst? Ingenting är gratis här i världen liksom och att gå i terapi är inte billigt om man säger så.

Finns det någonstans där man kan gå gratis i terapi tro? För jag orkar snart inte längre ha det så här. Jag måste få prata med någon om det nu hjälper. För att prata löser ju inte min inkomst precis men det kanske hjälper mig att orka leva vidare mitt liv utan min mamma. Hjälper mig att försöka blicka frammåt må lite bättre vad vet jag.

Har ju gått 10 år i samtalsterapi av mitt liv redan så jag är absolut inte rädd för att söka hjälp. Började på terapi när jag var fjortis och slutade när jag var 24 år ungefär. Gick på BUP som det nu mera heter. Då hette det PBU.

Snälla, kan inte någon rekomendera något? Jag vet att det finns många sorggrupper i Svenska kyrkan men jag har gått ur den så jag antar att jag inte är välkommen där. Vet inte vart jag ska ta vägen. Detta känns förjävligt.

Kram Marie


Kommentarer
Postat av: sara

Hej Marie!



Har du kollat med psykhälsan? Det är gratis och de har hbt-kompetens. Ring och hör med dem redan imorgon.

2009-09-14 @ 17:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0