Söndag-Måndag

Igår söndag blev det bara en lugn hemma dag. Var en kort sväng till Bandhagen bara till Ica för att handla ett par saker.

Idag har jag varit till Spårvägsmuseet och kollat en speciell utställning där. För övrigt har jag bara varit hemma.

Jag skulle vilja och behlva resa bort ett tag. har varit så mycket med mamma och hennes bortgång på sistonde. Skulle vilja åka utomlands ett par veckor någonstans eller bara åka iväg någonstans i Sverige. Komma bort från tillvaron ett tag skulle vara jätteskönt känner jag. Är så trött på den trista tillvaron att bara gå här hemma dag ut och dag in. Vill inte gå hemma längre. 

Men jag har ingen inkomst så jag kommer mig ingenstans. De få slantar jag har kvar efter mamma är allt jag har och de måste jag spara på så länge jag kan. Sedan vet jag inte om jag har lust att resa i väg utomlands på egen hand för jag kan ju ingen engelska till att börja med, sedan blir det lite ensamt. Men till någon plats i Sverige reser jag gärna ensam. Skulle inte sitta helt fel med en Spa weekend någonstans.

Jag har varken bil eller körkort så då måste det bli tåg eller buss om jag ska åka någonstans. Jennie min sambo jobbar ju så hon kan inte hänga med mig ändå. Men jag får bara drömma om detta för just nu finns det inga möjligheter. Finns inga pengar.

Nu ska jag snart börja med middag.

Vi hörs

Kram Marie




Kommentarer
Postat av: Jonna

jag vet hur det är att drömma och behöva komma bort...

du är ju alltid välkommen hit. vi har gästrum och allt. att flyga kan va superbilligt med ryanair, annars buss... kramar

2009-09-08 @ 21:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0