tor-fre

I går torsdag har jag varit hemma med Jennie hela dagen som fortfarande är sjuk med förkylning. Tog det rätt lugnt. Jennie satt och tittade på Sex and the City. Hon har ju köpt alla säsonger och sitter och kollar på dem igen. jag satt vid datorn mest hela tiden, sedan lagade jag en qourn och champinjonlasang som blev alldelse för torr men det smakade gott. Slängde det mesta för det blev bara segt och knaprigt.

Efter maten sedan så satte jag igång och rensade linneskåpet. Det var sannerligen på tiden. Jennie hjälpte till lite i den mån hon orkade samtidigt som hon försökte sitta vid datorn. Det blev så snyggt i skåpet och det känns så skönt att ha lite ordning där inne.  Blev helt slut av det där för det tog lite tid.

En stund efter jag blev klar så la jag mig på spikmattan men plösligt blev jag väldigt illamående. Vet inte om det brodde på mattan eller om jag blivit det ändå så jag kunde inte ligga så länge. Någon pigg kanske kom åt någon punkt på ryggen eller något jag vet inte.

Idag fredag har jag varit till graven tillsammans med min lillebror och satt dit en gravlykta, en blomma och tänt ett ljus. Mamma fyller år idag. Hon skulle blivit 54 år. Kändes bra att åka dit tycker jag tillsammans med lillebror. Vi har inte varit där samtidigt sedan gravsättningen och det är ju ett tag sedan. Bara åkt dit själva olika tider. Tyvärr så glömde jag ta med mig kameran så jag har ingen bild på graven att visa. Får ta en bild nästa gång i stället och lägga upp.

I kväll ska jag och Jennie på en teaterföreställning på Stadsteatern. Det är en enmansföreställning med Katarina Ewerlöf som heter "En dag ska jag berätta om Mamma"

Läs mer här: http://www.stadsteatern.stockholm.se/index.asp?pjaser/mamma.asp&main 

och här: http://www.stadsteatern.stockholm.se/index.asp?pjaser/mamma_ombok.asp&main

Här kommer lite bilder från föreställningen.















Jag hoppas att föreställningen är bra. Den har ju fått väldigt bra kritik i alla fall.

Vi hörs i morgon

Glöm inte att ni är väderfulla och unika.

Marie









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0