Äntligen fredag!

Idag är det äntligen fredag kan man tycka men för mig som går hemma jämt så gör det ingen skillnad på om det är fredag, måndag eller onsdag. Jag menar jag börjar ju till och med tappa greppet på veckodagarna ändå liksom. Läs gårdagens inlägg.

I morse blev vi väckta av telefonen kvart i nio. Det var min husvärd som ringde angående att jag anmält ett läckande rör under diskbänken igår. Det kom en kvinna hit och kollade på röret och hon fick hålla på en lång stund innan vi tillsammans fick till läckan. Handlar om att rördelarna inte passa ihop riktigt och om man inte får ihop det exakt rätt så läcker det. Fick till det så nu läcker det inte längre men får se hur länge det håller. Var andra gången det läckte nämligen. Golvet under diskbänken har blivit alldeles bubbligt för spånen i skivan har svällt av all fukt.

När posten kom så fick jag brev från Försäkringskassan. Har nu fått besked att de på FK har mottagit alla mina papper jag skickade in tillsammans med ansöka om sjukersättning. De meddelade också att om ca 4 månader kan jag få besked om jag blir beviljad någon sjukersättning. Detta innebär att jag tidigast kanske kan börja få pengar i slutet av juni. Kan ju också få vänta i 4 månader på att få avslag. Men man får väl trösta sig med att man får pengar i efterskott om jag blir beviljad något sjukersättning, då jag har sökte ersättning från och med i februari. Åhhhhhhh! vad jag älskar Försäkringskassan. INTE!!!!!!!!

Alltså detta är ett sådant sjuk system så man tror inte det är sant. Tur att jag sökt ekonomisk hjälp från annat håll också, vilket jag går och hoppas på, att det ska gå lite fortare med att behandla mitt ärendet och som jag kan få hjälp ifrån under tiden. Som jag sagt förr att det är förevigt väntandes tider.
 
Efter hantverkaren gick så gjorde vi iordning frukost och sedan har vi suttit vid datorerna. jag har jobbat med min nya blogg. Gissa om den kommer bli fin. Ni kommer fortfarande kunna skriva komentarer och ni kommer också kunna lämna omdöme på mina blogg inlägg. Den nya bloggen blir mycket per personlig. Synd bara att jag inte kan HTML kodning får då hade kjag kunnat göra den ännu mer personlig. Men nu får det bli som det blir med hjälp av det verktyg och mallar som redan finns.

I kväll så ska vi ha en kompis på middag och sedan ska vi köra filmkväll. Det är tjejen bor i Tyskland annars men är hemma i Sverige i några dagar. Ska bli mysigt att ses för vi gör ju inte det så ofta. Hon följer föresten min blogg här och jag hoppas hon hänger med till min nya blogg sedan.

Ska i alla fall bjuda på min vegetariska/veganska pastasås och spagetti i kväll och sedan ska vi se film och äta snacks och dricka läsk. En riktig myskväll blir det.

Vi hörs i morgon.

Kram Marie 




Kommentarer
Postat av: Annoj

det var verkligen jättemysigt. tack för en trevlig kväll! självklart kommer jag att fortsätta läsa din blogg... =) ha det bra,kramar

2010-02-23 @ 09:44:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0