Äntligen har min bok kommit!

Idag fick jag äntligen min alldeles egen diktbok i bokform. Gissa om jag blev glad, men när jag börjar bläddra i den så upptäckte jag att den blivit felvänd. Den börjar alltså på sista sidan och slutar med första sidan. Omslaget är rätt men resten av boken är felvänd. Typsikt! Har kontaktat Vulkan om detta och jag kommer få en ny. Fast nu får jag väl vänta 2-3 veckor igen på den nya. Ska skicka tillbaka den felaktiga boken men gör det när jag fått den nya. Som tur är så behöver jag inte betala returportot i alla fall.

Jag och Jennie har haft en halvjobbig dag och grälat en del på varandra för i morse ringde Jennies A-kassa om ett nytt arbetsintyg de fått in och undrade om de skulle ta med det i ärendet. Detta skulle nämligen innebära att det skulle ta ännu längre tid innan Jennie får pengar så hon och A-kassa om överrens om att inte ta med det eftersom hennes ärende är klart.

När Jennie lagt på så kom hon plötsligt ihåg att hon glömt att tala om att A-kassan tar ut en karensvecka så första utbetalningen får hon för bara en vecka och nästa utbetalning för två veckor denna månad. Så det blir väldigt lite pengar den här månade och vi vet inte om vi kommer kunna betala hyran. jag blev jätte arg när jag fick höra detta för jag fick panik.  Dessutom blev jag irreterad för att hon inte hade klämt ur sig detta tidigare om karensveckan. Så vi började gorma på varandra och så fick vi lov att utesluta våran mysmorgon med film och frukost i sängen. Vi hade tänkt hyra film på SF Anytime på min laptop och ligga i sängen och se den och äta frukost där. Men vi har inte råd med det, så det blev en ilsken otrevlig frukost i köket i stället. Sedan hade ju vi beställt första säsongen av serien "Goda Grannar" på Megastore som jag fick mail om att jag kunde hämta idag men inte heller detta har vi råd med så vi fick maila och avbeställa orden.

Dessutom kom vi överrens om att inte förlänga försäkringe på min video för det är onödiga utgifter + att jag måste sluta gå hos sjukgymnasten och har mailat och avbokat min tid nästa vecka. Ändå är jag inte bra i ryggen. Vaknade idag och hade värre ont igen, (fick ta en Voltaren på morgon) trots att det varit lite bättre ett tag. Tycker inte det känns som om det hjälpt så mycket med sjukgymnastiken.

Vi har också ringt och sagt upp våra cancerförsäkringar eftersom vi insett att detta också ör onödiga utgifter. Måste nu dra in på allt vi kan.

Har ringt till min läkare också idag och fått en tid hos honom för att jag behöver ett läkarutlåtande. Ska söka sjukersättning på halvtid tänkte jag tills vidare. Enligt min läkare så behöver jag tydligen inte betala läkarbesöket utan han sa att det får Försäkringskassan göra. Tycker jag är helt rätt för de är ju de som kräver läkarutlåtande och att man nyligen träffat sin läkare för att utlåtandet ska blir så övertygande som möjligt. Så han kommer väl kräva kostnaden för mitt besök av FK. 

Sedan så fort jag kan söka utbildningar för hösten så ska jag söka Floristutbildningen och samtidigt så ska jag då söka CSN för hösten. Om jag inte kommer in så är det bara att säga ifrån CSN i så fall.

Nu är Jennie ett ärende till sin bank för att sätta in de tusenlapparna jag har kvar efter jag sålde guldet. Vi måste samla alla pengar vi har på ett konto. Jag har också fört över det jag hade på mitt konto till Jennies konto. Nu måste vi spara det vi har så det räcker till hyran i slutet av månaden och vi kan inte köpa en matbit till innan Jannie får sin andra utbetalning i slutet av månaden. Det enda vi måste beställa är kattsand bara. Men det tar vi räkning på.

Nu kan man ju tycka att vi har kommit till den punkten då vi måste gå till Soc, men jag vill verkligen inte göra det. Vi ska banne mig klara av detta på något sätt och får jag sjukersättning så behöver vi inte gå till Soc så vi väntar ett tag till.

Nu måste jag hjälpa Jennie och leta efter en tidning som är spårlöst försvunnen. Sedan ska jag göra mina ryggövningar och sedan laga middag.

Vi hörs i morgon.

Kram Marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0