Dagarna rullar på

Dagarna rullar verkligen på måste jag säga även om jag tycker det går långsamt. Igår var Jennie i väg till Högdalen en sväng och postade paket då vi sålt grejer på Tradera. På kvällen var vi på bio. Jennie hade vunnit biljetter till förhandsvisningen av filmen " I Love you Phillip Morries" En film med Jim Carrey. Visst det är komik men den är ändå baserad på en verklig historia. Filmen var väl sådär. Jag är ju inte överförtjust i Jim Carrey då jag tycker han är för överdrivet löjlig. Nu var han inte det i denna film och han var rätt bra på att spela en fjollig bög. Det var skönt i alla fall att komma hemifrån en stund och gratis smakar alltig gott och då spelar det inte så väldigt stor roll vad det är. Unnade oss faktiskt lite biogodis också då vi hamnade på Ö:B där det är billigt. 



 
Se trailern här:


Idag var det min tur att åka iväg och posta paket. jag åkte till Globen city. Tänkte samtidigt hämta bokreakatalogen för bokhandeln där men de hade inte fått fram den ännu. Tycker alla tidningar är ovanligt sena i år. Jag var också och kollade in den nya åkatraktionen de byggt på Globen. Sky View.

SkyView - On top of the Globe

SkyView är attraktionen som tar dig upp längst utsidan av Ericsson Globe. Från toppen, 130 meter över havet, har du fantastisk utsikt över hela Stockholm. Attraktionen består av två specialdesignade glasgondoler som har plats för 16 personer vardera.  Besöket i SkyView tar i sin helhet cirka 30 minuter och själva åkturen tar ca 20 min.
http://www.globearenas.se/sv/skyview/detta_ar_skyview.aspx





Detta måste man ju testa någon gång. Kostar 120 kr så ärdet någon som har lust att ge oss detta i present? Nejdå, jag skojade bara men någon gång ska vi unna oss detta men när får bli en tidsfråga. Först måste vi vänta på bättre tider. men det verkar häftigt i alla fall och den gången jag kommer åka upp, då ska jag ha med mig kameran.
  

Vuxna   120:-
Barn   90:- (4-12 år)
Pensionärer   90:- (+ 65 år)
Champagne-paket   915:- (2 p + 1 fl Champagne)
Egen gondol (max 16 p)   1.800:- (per tur)

Gjorde mina ärenden och när jag kom hem så satte jag moch kollade igenom en hemsida som jag fått tips om där man kan söka ekonomiskt bidrag. http://www.foreningenfvo.se/ Ett ställe som sammarbetar med Stadsmissionen. 

Skrev ihop ett brev till dem och sprang ner till tunnelbanan och la det på lådan. Så nu får vi se vad som händer. Försöker med allt jag kan medan jag väntar på min sjukersättning om jag nu får den beviljad. Fått veta att det tar minst 120 dagar innan ärendet blir klart vilket är nästan 3,5 månader. Har sökt i alla fall från februari, så då lär jag väl få pengar i efterskott.

Väntar fortfarande med soc för det kommer bli så krångligt om jag nu får sjukersättningen beviljad. Det här ställena som jag sökt idag och de häromdagen alltså Folkets kassa ger bara engångs bidrag tror jag, vilket jag kan behöva medan jag väntar.

Tycker livet just nu mest består av att vänta. Måste vänta hela tiden på att det ska hända något ekonomiskt, vänta på att det ska hända något på AF och vänta på att jag ska få något att göra på dagarna.

Den 12 mars ska vi ha möte på AF med mina personliga ombud och min handläggare. Då ska jag verkligen gnälla och se till att det händer något. Ska skriva en lista på saker jag ska ta upp.

1. Jobb & Utvecklingsgarantin

2. Sjukersättning

3. Samhall

4. Misa

5. Studier

6. Övrigt (Handlingsplan)

Jag tänker inte gå därifrån förrän vi pratat om allt jag vill ta upp. Det är ett som är säkert. Nu ska jag verkligen ta vara på tillfället och det ska bli ett bra möte. Men det är ett tag kvar till detta möte och det är också något jag går och väntar på.

Häromdagen så var det någon som skojade på Facebook om en multibryl som man kunde göra diverse underliga saker med och bland annat ringa mamma med när det krisar. Då kände jag verkligen hur mycket jag önskar att någon kunde uppfinna en multipryl som man kunde ringa sina nära och kära med på andra sidan. Skulle verkligen vilja kunna ringa mamma. Känns så länge sedan nu som jag gjorde det. Men det går ju inte. På tal om mamma så ska jag faktiskt tatuera in en minne av mamma på min kropp någon i nästa liv typ, nä men när jag får råd. Min bror håller på att designa ett M med liljekonvaljer runt omkring M:et. Mamma gillade dessa blommor och M står för så mycket. Dels för Mor och Mamma men också för Maritha Margaretha Munther som mamma hette och sedan står det även för mormor och för Marie Munther. Så det känns jättebra att jag ska göra den och helt rätt. Den ska sitta lite ovanför fotknölen på höger ben tror jag att jag bestämt mig för. Lägger in en bild på den när den är klar. Min bror tänker tatuera in mammas namn på undersidan av under armen. Men han struntar i mellannamnet. 

Nu ska jag snart äte middag. Idag blir det polonykorv och mackaroner. Ganska klassikt och så nära falukorv man kan komma men inte är kött. Sedan blir det väl bara att ligga i soffan och glo på tv och ta det lugnt resten av kvällen.

Hörs i morgon.

Kram Marie















Kommentarer
Postat av: tittskåpsteatern

Hej Marisan! Du verkar va en trevlig prick som gillar teater inte sant? :D

Gå in på min blogg www.tittskapsteatern.blogg.se

och läs om vad som händer i teatervärlden! Tipsna gärna kompisar och familj om min blogg också! Ha det bra!

2010-02-16 @ 22:16:55
URL: http://tittskapsteatern.blogg.se/
Postat av: tittskåpsteatern

Jag är exakt som Jennie (och dig med kanske?): jag älskar musikaler! Min blogg kommer mest handla om teatrar från Stockholms Stadsteater där jag praoade under en tid och hänger en del (mest bakom scen höhö). Jag skulle absolut inte ta illa upp, det är kul att det är fler som vill skriva om musikaler! Bara ni inte glömmer min blogg såklart :D

Idag kommer en recension om Sommarnattens leende på stadsteater, jag tänkte också lägga upp en kalender för vad som händer i februari/mars i teatervärlden!

Kanske att vi kan göra lite reklam för varandras bloggar? :) /tittskåpsteatern

2010-02-17 @ 15:47:59
URL: http://tittskapsteatern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0