En lugn dag

Idag har jag och Jennie varit ute på en promenad. Vi gick fram och tillbaka till Bandhagen för att handla lite. Vi skulle kolla och Expressen och Aftonbladet hade släppt Melodifestivalbilagorna eftersom det är Melodifestivalens första delfinal i helgen. Men ännu har de inte kommit. Vi handlade lite ochgick sedan hem. Det var en skön promenad.

Jag har inte fått min bok idag heller men Jennie fick en bok med posten som hon hade vunnit i en tävling som hon gjort. Boken heter "Precious". Boken som filmen är baserad på.



Precious Jones, en 16-årig analfabet, har hela sitt liv varit osynlig. Osynlig för pappan som våldtar henne, mamman som slår henne och myndigheterna som bara ser henne som en i raden av Harlems alla förlorade själar. Men när Precious - för andra gången gravid med sin far - möter en beslutsam och radikal lärare påbörjar hon en resa av utbildning och upplysning. Och i takt med att Precious lär sig skriva växer hennes självkänsla och hon tar tillbaka det liv som egentligen aldrig varit hennes.

Kolla in trailern här för filmen. Den verkar bra och mycket stark och gripande. Ska väl försöka se den vid tillfälle.



Jag har precis tagit en vart bad och då menade jag varmt. Det var så varmt att jag nästan såg skållad ut på kroppen. Blev jätterörd men skönt var det. Kan också berätta att jag nu har Twitter så om du också har det så kan du följa mig där. http://twitter.com/marisan73 Jag har också Ny Space. http://www.myspace.com/illrutt Finns också på Facebook. http://www.facebook.com/people/Marie-Munther/750332519 

Jag funderar på att ha frågestund, så är det något ni undrar över så bara fråga vad ni vill så ska jag försöka svara så gott jag kan. När jag fått ihop ett antal frågor så skriver jag frågor och svar här i bloggen. Jag har faktiskt en fråga till er. Jag är så nyfiken på vilka ni är som följer min blogg? Jag vet bara att det är mellan ca 20 - 25 st per dag som läser min blogg. Det är allt jag kan se i statistiken. Kul tycker jag att så många läser. Blir ännu gladare när ni komenterar mina inlägg. Fortsätt med det.

Vi hörs i morgon.

Kram Marie


Kommentarer
Postat av: Mia

Vad kul att du lade in klippen på dej när du var med i tv=) uppskattades mkt.Tycker du var jätteduktig.

Tycker även det är jättekul att du rek filmer,jag ska se den med hunden som väntade på sin husse och Precious,vet du när dom kommer på dvd?

Blir inte att man kommer iväg så ofta till bio tyvärr=(

Hoppas du får en fortsatt trevlig dag,själv ska jag ta med mej hundarna och åka iväg till stallet och rida ut på en härlig skogstur.perfekt då får hundarna också motion=)kram

2010-02-03 @ 13:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0