Förlåt!

Förlåt att jag ine har bloggat de senaste dagarna. Haft lite mycket runt omkring mig. Dels så var pappa på besök i onsdags hos mig. Vi fikade och så visade han oss en program på Internet som heter Google Earth. 



Med Google Earth kan du flyga var som helst på jorden och visa satellitbilder, kartor, terräng, 3D-byggnader från galaxer i yttre rymden till havets djupa dalar. Du kan ta del av ett omfattande geografiskt material, spara platser du besökt och dela med dig till dina vänner. Mer info och nerladdning finns här: http://earth.google.com/intl/sv/

Så vi fastnade med detta halva dagen. Satt med detta medan pappa duschade och även efter att han gått sedan. Kollade på platser jag bott upp uåppe i Umeå bland annat. Kul program då man kan sitta hemma men ändå resa vart man vill i världen.

Vi skulle egentligen har åkt på en teater i Farsta på kvällen men struntade i det då vi annsåg attvi behövde spara på stämplar på bussremsan. Vi gick dessutom och la oss ganska tidigt då vi skulle upp rätt tidigt morgonen efter. 

Vi skulle på genrep av en hyllningskonsert Stephen Sondheim - 80 år med musikal artisterna Helene Sjöholm och Peter Jöback på Berwalldshallen kl 10.00 på morgonen. http://www.sr.se/berwaldhallen/ Hade med oss jos och mackor som jag gjort i ordning kvällen innan då vi inte skulle hinna äta frukost på morgonen innan vi åkte, som vi åt på vägen dit. Var mysigt att sitta där och lyssna till dem. Förutom vi två så var det en musikklass där annars var det tomt.

 

Vi åkte hem nästan direkt efteråt och kollade av mail och käkade och hann koppla av en stund för sedan skulle vi iväg på ett genrep av teatern Lasse Maja i Haninge. Vi har ju en kompis som är med i den teatergruppen. I år satte de upp Lasse Maja. Såg även deras förra uppsättning Peter Pan. http://www.rojteatern.nu/index2.html




Det är en bra teater förening de har där ute tycker jag. Vem som helst och alla åldrar får vara med och de kräver ingen teater erfarenhet. Hade det inte varit så krångligt att ta sig dit så hade jag gått med i deras förening. Inte så krångligt iofs att ta sig till Handen men det är långt att gå från pendeltågsstationen. Det går iofs bussar men väldigt få tider. Kom hem kvart i elva igår och det var svinkallt ute.




Idag har jag dels hört av mig igen till Stadsmissionen och dels har jag hittat en Stiftelse som heter Folkets kassa. http://www.folketskassa.se/ De hjälper folk med pengar som inte får hjälp av Försäkringskassan och då mest sjuka. Folk skänker alltså pengar till denna stiftelse så att de i sin tur kan hjälpa sjuka. Tycker jag verkar jättebra så största delen av dagen har gått till att sätta ihop en ansöka till dem. Får väl se om jag får någonhjälp därifrån medan jag väntar på att det ska hända något på Försäkringskassa om det händer något. 

Nu har jag hunnit bli hungrig så det börjar bli dags för att bestämma middag. Idag vill jag ha spagetti och qournfärssås. Det får det bli. Sedan är det Let´s dance i kväll och det måste man ju se. Annars blir det lugnt i kväll.

Vi skulle egentligen behöva åka och handla lite men vi gör det i morgon i stället. Vill ha en hemma dag idag.

Vi hörs i morgon.

Kram Marie
.
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0