Full fart hela dagen!

Idag när jag vaknade så hade jag ont i halsen. Svullen i ena halsmandeln. Kände av det lite redan igårkväll. Jag vaknade 8.30 av att jag hade ont i ryggen. Gick upp efter en kvart då jag ändå hade klockan ställd på nio. Jag har först varit på möte hos mitt personliga ombud. Tog en timme ungefär, sedan åkte jag iväg och postade ett paket på vägen till min lillebrors jobb. Vi hade bestämt att äta lunch idag. Så det blev en mysig lunch på Därmedpasta, heter matstället. Vi blev så mätta att vi tog en promenad efteråt för att skaka ner lunchen lite. Sedan gick jag men brorsan tillbaka till hans jobb där vi skiljdes åt. Jag fortsatte att gå enda till Skanstull. Gick in på Willys för att köpa jos och ost och sedan åkte jag hem. När jag kom hem upptäckte jag att jag hade lite feber. 37,2 närmare bestämt. Min temp ligger på 36,5 i vanliga fall så det förklarade varför jag kändem ig så kontig. Jag hann vara hemma i ca 1,5 timma då jag var tvungen att ge mig i väg till stan igen. Hade tid hos min läkare då jag behöver ett läkarutlåtande. Ska ju söka sjukersättning. I morgon skickar jag i väg alla papper till FK.

Handlar ju inte längre om hur vida jag kan jobba eller inte utan jag kan inte uppfylla arbetsmarknadens krav. Jag får inga jobb. Har varit arbetslös nu i nio år och jag har försökt på många sätt att komma in på arbetsmarknaden. Sökt jobb, haft flera olika praktiker, försökt utbilda mig, arbetsförmedlingen har försökt i många år att hitta jobb till mig, haft många SIUS:ar som försökt hitta praktikplatser som ska leda till fast anställning och ingen har lyckats hjälpa mig och inte jag heller lyckats med något själv. Inget har funkat så bra för mig. Så nu ska jag söka sjukersättning på heltid och sedan söka daglig verksamhet via LSS som typ MISA.Måste ju ändå ha något att göra på dagarna.

Fick också veta att Floristutbildningen som jag hade tänkt söka till hösten inte kommer ha någon ny kursstart förrän i Januari 2011. Typiskt! Där sprack den planen. Kan ju iofs hitta något annat att plugga till hösten. Kan kanske studera med sjukersättning om jag har tur och då slipper jag söka CSN lån. Kan ju bara söka bidraget kanske om jag får det när jag har sjukersättning. Om jag nu får sjukersättningen beviljad. Ska bli spännande att se.

När jag kom hem så blev jag tvungen att fixa med alla papper som ska skickas med till FK, sedan har vi ätit middag och resten av kvällen tänker jag ligga i soffan och kolla på tv. Känner mig inte så pigg. Ont i halsen, lite huvudvärk och hängig. Tempen har gått ner till 37 grader precis. Men är ändå mer än jag brukar ha i temp så lite feber eller febergräns har jag fortfarande.

Vi hörs i morgon.

Kram Marie




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0