Helgen

Igår lördag så åkte jag faktiskt til graven en sväng efter att jag ätit och gjort mig i ordning. Inte så där jätteroligt att åka dit så här års när det är så mycket snö. Allt är så igensnöat hela tiden så man får alltid gräva fram allting vi har satt på graven och sopa stenen. Jag tände ett ljus där i alla fall. Var lite busväder igår då det snöade.

På vägen hem åkte jag till Högdalen och handlade kattmat på djuraffärenoch lite mat till oss på vanliga affären + att jag fick lov att köpa kattsand där. Handlar ju alltid Husse annars på Internet. http://www.husse.se/ Man kan köpa 15 kg kattsand för 199 kr och så får man det hemkört till dörren. Deras sand är jättebra och luktar ingenting och inte dammar det heller närmvärt. Lite bara precis när man häller upp det men det är också det enda. 
Nu köpte jag Icas kattströ 8 liter som kostar 37 kr. Inte lika bra, inte lika mycket, inte klumpbildande men billigare. Har inte råd att köpa Husses kattsand just nu.

Jennie fick komma ner till tunnelbanan och möta mig för att hjälpa till och bära. Blevväldigt tungt med tre kassar. Dessutom har jag så svårt att gå i modden med mina dåliga fötter och balans.

Blev en lugnt kväll med tv.

I morse låg vi länge i sängen och för första gången i vårat för hållande så fick jag frukost på sängen av Jennie. Har aldrig hänt tidigare. Alltid jag som gett henne frukost påsängen eftersom jag alltid vaknar först. Jennie hon fick en dikt av mig men hon blev inte överlycklig precis. Vet inte om det berodde på att hon var så nyvaken eller om hon inte gillade dikten eller tyckte den var speciellt genom tänkt.

Jag skrev dikten i morse en stund efter att jag vaknad då den poppade upp i huvudet då. Så här blev den.

MIN LIVSKAMRAT!

Jag har funnit min livskamrat
Det är du
Min allra bästa vän
Det är också du
Du finns alltid där
Du ställer jämt upp
Du hjälper alltid till
Du står ut med mig
Du lyssnar på mig
Du förstår mig
Du tröstar mig
Du överraskar mig
Du älskar mig för den jag är

Tack för att du alltid finns
Tack för att du alltid lyssnar
Tack för att du alltid förstår
Tack för allt du gör
Tack för att just du blev min
Tack för att du är du
Jag älskar dig mest världen
Du betyder allt för mig
Utan dig är jag ingenting
Du och jag förevigt

Jennie är inte van att få dikter av mig. Jag har aldrig förr skrivit någon dikt till henne. Hon hade rätt om tyckte att den inte var helt genomarbetad för det var den inte. Nu har jag redigerat den lite. Hoppas hon gillar den bättre nu, när hon läser min blogg sedan.

Resten av dagen har vi sett på film eller det tog halva dagen att komma igång med en film då vi letade på Internet efter gratis online filmer och speciellt efter en film. Den fanns och se lite här och var men ingen svensk text.

Har sett en film till efter det och nu ser jag en tredje film. Två filmer jag sett förut som går på tv4 film med Julia Roberts. Först "Blommor av stål" sedan "Kärlekens val" sedan visar de "Dirty Dancing" Får se om jag ser den också.

Vi har inte haft råd att göra något kul idag på Alla Hjärtans dag. Den vi hyrde Online och såg på datorn kostade bara 19 kr.

Hoppas ni har haft det bra idag i alla fall.

Hörs i morgon.

Kram Marie

PS: Någon helst med bil som vill hänga med gratis på farsen "Liket som visste för mycket" den 11 mars kl19.30 i Södertälje?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0