Helgens blogg

Igår gjorde inte jag och Jennie någonting vettigt. Vi satt mest vid datorerna. Jennie var ut till kvartersbutiken en snabbis och sedan lagade hon middag. Efter maten tog jag ett bad. Var skönt. I väntan på Melodifestivalen så vispade jag ihop lite chokladpudding till oss. Vi såg Melodifestivalen och de jag hade tippade gick nästan alla vidare till Globen och andra chansen förutom att jag inte trodde hårdrockarna skule gå vidare överhuvudtaget. Deras låt var ju as dålig, men antagligen har de mycket fans som röstat på dem. Jag tippade så här.

Ola & Jessica Andersson direkt till Globen

Linda Pritchard och Salem Al Fakir till andra chansen.

Det blev Ola och Salem Al Fakir direkt till Globen

Jessica Andersson och Pain of Salvation till andra chansen.

Så jag var rätt nöjd förutom att jag hade velat ha Linda bland dessa fyra i stället för hårdrockarna för hennes låt var betydligt bättre. Kul i alla fall med Melodifestivalen tycker jag.

Igår hittade jag ett ställe på Internet där man kan göra en bok av sin blogg, så jag funderar på att göra det. Kul att ha kvar för då blir det som en dagbok nästan. Men det tar tid att lägga in bilder och texter från bloggen så jag får se om jag orkar hålla på med det. Borde egentligen fortsätta skriva på min självbiografi i stället, så den blir klar någon gång. Måste verkligen försöka ta mig i kragen och få tummen ur arslet någon gång.
.
Idag har jag och Jennie haft en städdag. Har tömt sopor överrallt och dammsugat. Jennie har även plockat lite. Vi har också tvättat en grovtvätt då grovtvättmasknen var ledig. Tvättade 4 småmattor, kattens bädd, kattens båda filtar på vårat överkast. Tur att maskinen är stor. 

Jennie sprang även ut och köpte söndagstidningarnai kvartersbutiken och jag har lagat jätte god middag idag. Gjorde en riktigt god potatisgratäng och sedan slängde jag ihop vegetariska kyckling bitar, lite frysta wokgrönsaker och frysta kantareller. Hade en liten snutt kvar av alla tre kvar så tillsammans blev det en lagom stor måltid för två. Blev en jättegod middag. I kväll är det "Blåsningen" men jag och Jennie ska titta på serien "24" som som startar i kväll och visas i dubbelavsnitt, så vi får kolla på Blåsningen i datorn sedan. Vi har sett alla andra säsonger av 24 så vi måste ju forsätta och se den här också som nu är säsong 8. Vet inte om detta blir den sista men det visar sig nog. Sedan väntar vi på att "Lost" ska börja igen som vi också följt alla säsonger och även på "Hereos" som vi också följer.

Det har varit fin dag både igår och idag. Skönt att det inte är så ruskigt kallt längre men jag vill inte att det ska bli tö för då blir det så slaskigt. Dessutom vart ska allt smältvatten ta vägen? De har ju dumpat en massa snö nere på ängen mellan bostadsområdet och motorvägen, sådär kommer det ju bli en hel sjö sedan när snön smälter. Tur att det är en äng som aldrig sköts i alla fall, utan det bara växer igen där på somrarna ändå.

Nej, du borde jag göramina ryggövningar.

Vi hörs i morgon

Kram Marie







 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0