Måndag och ingen bok

Idag är det måndag men inte kom min bok bok idag inte. Hade hoppats på det men får väl se om den kommer i morgon i stället. Glöm inte att ni fortfarande kan köpa min bok inne på vulkan.se sidan.  
https://www.vulkan.se/Resultat.aspx



Fick däremot en annan bok med posten idag som jag också väntat på. Boken jag skrev om tidigare som jag skulle köpa fast jag inte förstår språket. Alltså boken som är på engelska. Den heter "Nothing but the veil" Skriven av skådespelerskan och artisten Regina Lund. Har börjat läsa den fast den är på engelska och jag förstår en del men inte allt. har redna hört den på ljudbok. Här kan ni lyssna på den om ni vill helt gratis men den är nästan 6 timmar lång. http://www.nothingbuttheveil.com/ Författaren själv är uppläsaren.


Så här ser den fysiska boken ut.

Handling: 
"Nothing but the Veil- a conversation in ordinary" By Regina Lund (King Ink publishing 2009) My book "Nothing but the Veil" is about the possibilities of forgiving the unforgivable. It is about forgiving someone from the other side who is already dead from this Earth in physical meaning. It is about the present day world that I live in from my small perspective wishing to heal myself and the world at the same time, because there really is no separation. My book , which is now yours, is a book about peace with the past, future and the present. This book is my attempt, my prayer and my wish to contribute to peace on Earth. My book is a book I hope will help in the work of bringing love, hope and peace to humanity. It is my conversations with my dead father director Christian Lund, whom I love dearly. Me and my father wrote this book together in an unusual way. Me from this present physical life communicating with him on the other side of this life, on the other side of the veil. Him communicating through verbal and non verbal ways. There is only a thin veil between us here and the ones that were here before and they who will be here again. There is no separation. I am very thankful for Daniel Watson who dares, who has the courage and the urge, to publish this book. I am very thankful to you, the reader. Thank You for reading my words. I pray they will bring you love, hope, courage, strength, inspiration and peace. Sincerely Regina Lund

Så stor del av dagen har jag legat och läst i boken. tar väldigt långt tid eftersom jag samtidigt måste försöka koncentrera mig på att försöka förstå. Nu har ju jag lyssnat på ljudboken en gång och sedan skriver Regina Lund med väldigt enkel engelska, så det går ganska bra ändå, men jag önskar att den fanns på Svenska faktiskt.

Boken finns att köpa på Ord & Ton, Adlibris, Bokus, Bokia och CDON. Den är tyvärr inte så billig och då är det ju bra att ljudboken finns gratis att lyssna på i stället. I boken får man också förklarning till varför hon skrivit och släppt en bok på engelska.

På eftermiddagen så har jag och Jennie tvättat. Vi är inte helt klara ännu. Vi har också lagat mat och idag blev det Maries vegetariska pastasås med spagetti. Här kommer receptet och det går att halvera det.

Maries veganska pastasås

Ingredienser :

3-4 medelstora  morötter

1 liten Kålrot

1 liten Palsternacka

1 liten gul eller röd lök eller purjolök

1-2 burkar krossade tomater

1-3 dl vatten

1 tärning Knorr Grönsaksbuljong

1 tärning Örtagårdens Italiensk Ört

1 tärning Örtagårdens Basilika & Timjan

1-2 vitlöksklyftor

2 msk Tomatpuré

2 msk olivolja

1-2 tsk Salt

1 tsk Svartpeppar


Örtkryddor:

1 tsk Salvia

1 tsk Körvel

1 tsk Mejram

1 tsk Basilika

1 tsk Oregano

1 tsk Timjan

½ tsk Muskotnöt


Man kan ha paprikakrydda i också för lite starkare smak.


Gör så här:
Skala och riv rotsakerna. Häll olivolja i en gjutjärnsgryta. Hacka och bryn löken i grytan när den är varm. Lägg i rotsakerna och bryn tills de är mjuka. Häll i vatten och smula ner buljongtärningarna tillsammans med salt och peppar. Häll på med krossade tomater och rör om. Pressa vitlöken och lägg i. Blanda örtakryddorna i en mortel och vänd ner dem i grytan. Blanda ordentligt. Häll i tomatpurén och rör om och smaka av. Låt såsen puttra en stund. Ser såsen för vattnig ut, så gör en redning av mjöl och vatten och häll i eller blanda i lite Maizena mjöl.


Koka valfri pasta till. Även gott med en färsk grönsallad som tillbehör.


OBS: Blir mycket mat så receptet kan minskas om man vill ha färre portioner. Kryddmängder är efter tycke och smak och kan kryddas mer eller mindre. Receptet kan också varieras. Går att göra utan lök, men  man kan även tillsätta lite sojasås för mer smak eller byta ut olika kryddor.

Igår så började jag på ett nytt bildspel som jag gjorde färdigt idag. Det var en liten hyllning till skådespelerskan Johanna Sällström. Den 13 februari är det 3 år sedan precis som hon dog. Jag tyckte väldigt bra om henne och sörjde henne faktiskt när hon dog fast jag inte kände henne. Hon var så duktig på det hon gjorde och nu är hon väldigt saknad i Svensk film. Så här blev bildspelet.
 



Nu måste jag som vanligt göra mina ryggövningar och sedan ska jag se om det är något intressant tema i Outsiders på kanal 5 och sedan ska jag se på "Spårlöst" på tv.

Vi hörs i morgon.

Kram Marie
 


Kommentarer
Postat av: Nina

Jag undrar om du hade kunnat skriva texten till din dikt, Ett liv utan sex? kramar

2010-02-01 @ 22:12:21
Postat av: Jonna

Nu har jag beställt din bok =)

hoppas på autograf i den när jag kommer =D

kramar

2010-02-01 @ 22:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0