Bröllopsmässan i Nacka Strand

Idag har jag och Jennie varit på bröllopsmässa i nacka Strand och inte nog med det vi har åkt limosin fram och tillbaka mellan Slussen och Nacka. Snacka om lyxigt. Bilen vi åkte var 8,6 m lång. Nu vet jag hur en kändis känner sig som åker limosin.




Välkommen till Allt om Bröllop – Stockholm på Factory Nacka Strand 2010

SUCCÉN ÄR TILLBAKA!

Bröllopsmässan som håller en hög internationell standard, späckad med nyheter, trender och det allra senaste från bröllopsbranschen!

I inbjudande lokaler kommer du att få en oförglömlig upplevelse, präglad av romantik, skönhet och inspiration. Under trevliga former och i en fantastisk miljö kommer du få ta del av det bästa och mest inspirerande branschen kan erbjuda inom bröllops- och festarrangemang. 

Allt om Bröllop – Stockholm på Factory Nacka Strand 2010 erbjuder dig möjlighet till att träffa ett brett utbud av branschkunniga utställare och beskåda de senaste trenderna inom bröllopsmode. Missa inte modevisningarna med underbara kreationer, fantastiska frisyrer och undersköna blombinderier. Fler evenemang kommer att presenteras under mässan med bl a massor av tävlingar där du kan vinna allt från ett helt bröllop till resor och produkter. Make-up och frisyrshow, musikunderhållning, fotoutställningar, inspirerande föredrag, workshop, experttips och mycket, mycket mer!  

Välkommen till Allt om Bröllop – Stockholm på Factory Nacka Strand 2010 – en upplevelsemässa som den fest- och bröllopssugna varken vill eller får missa! 

Datum            30 januari – 31 januari 2010

Plats              Stockholm, Factory Nacka Strand på Augustendalstorget 6   

Öppettider      Lördag 30 januari, kl 11.00 – 17.00

                     Söndag 31 januari, kl 11.00 – 17.00




Här är en bild på bilen vi åkte.


Så här såg den ut på insidan.


Här är jag då på väg till mässan i limosin


Här är Jennie i limosinen.

Bilderna är tagna med min mobilkamera, därför bilderna inte är så bra.

Tro nu inte att jag och Jennie plannerar bröllop inom kort för så är det verkligen inte. För det första så har vi inte råd att gifta oss. För det andra så har vi bara funderingar på det, vilket vi haft i ett par år nu. Vi har ju varit förlovade i 7,5 år snart så det börjar vara på tiden att vi gifter oss. Men det känns ändå otroligt konstigt att vi hamnade på en bröllopsmässa med tanke på att vi alltid haft inställningen. Varför ska man gifta sig för? Det är så klassiskt och en tradition som tillhör livet och då tyckte jag, varför ska man gifta sig bara för att det ska vara så, eller gifta sig bara för att liksom om ni förstår vad jag menar? Detta har gjort att jag inte velat gifta mig tidigare. Men jag har ändrat den inställningen lite. Men det är för att jag tycker det skulle vara kul med en stor fest, kul att få vara fin i en bröllopsklänning och så lockar förstås alla presenter och bröllopsresan också. Men sedan när allt är över så kommer allt bli som vanligt igen och då kommer man inte känna någon större skillnad. 

Nu känns det ju roligt att gifta sig också just med tanke på att vi homosexuella får gifta oss nu mera och inte bara ingå partnerskap. Sedan så får vi ju även gifta oss i kyrkan också vilket också är jättebra för de som vill göra det, men jag och Jennie kommer ha ett borgligt bröllop om eller när vi gifter oss. Vi är ju inte religiösa och dessutom så har vi gått ur Svenska kyrkan. Sedan har vi inte tänkt se ut som två prinsessor när vi gifter oss heller utan jag ska ha någon sorts klänning och Jennie kostym eller frack. Har dock knappt planerat någonting utan vi funderar och drömmer lite bara.

Vi gjorde en tävling på bröllopsmässan eller vi gjorde iofs många tävlingar där man kunde vinna olika saker som har med bröllop att göra. En tävling som fanns där kunde man vinna hela brölloppet och det är nog enda möjligheten för att vi ska ha råd att gifta oss överhuvudtaget att vi vinner detta. Men det är nog ingen risk att vi gör det skulle jag tro.

Mässan pågår även i morgon också om man har lust att gå och om det finns några biljetter kvar. De kostar 150 kr. På hemsidan http://www.alltombrollop.com kan man få 50 kr rabatt om man köper dem där.

Ja, ja det var kul att gå på mässan i alla fall och efter att vi kom hem så har vi bara suttit vid datorerna och ätit middag. Idag blev det vegetarisk pyttepanna med ägg och rödbetor. Var gott.

Nu tänker jag ta en dusch, sedan måste jag göra mina ryggövningar. Ska också sätta mig och kolla igenom alla broschyrer jag tog på mässan idag.

Vi hörs i morgon.

Kram Marie 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0