Fredag - Lördag

Igår var jag först en tur till sjukgymnasten för att träna min rygg. På vägen hem gick jag in på Prisxtra för att testa och handla där. Lönar sig verkligen  att handla där måste jag säga. Fick två fulla plastkassar för knappt 300 kr. Handlade på Ica idag oh fick knappt en matkasse för ca 100 kr. Synd bara att det inte finns någon Prisxtra i närheten av där jag bor. Den närmaste ligger på Södermalm i närheten av Hornsgatan och Mariatorget. Undrar om det kan vara värt att åka så långt för att handla billigt. Måse fundera på detta.

När jag kom hem hann jag baa vara hemma ca 1,5 timme innan jag skulle vidare. Hann äta lite, kolla mail och Facebook, sedan var det dags att bege sig till bussen för att åka till Jennies jobb. Vi skulle nämligen vidare till Berwalldhallen på genrepet av Trettondagskonserten som visas på tv i kväll. Var mycket trevligt och i pausen träffade vi en kompis som var där. Vi åt lite mat också för vi hade inte hunnit äta middag innan. Vi kom hem runt runt 22.15 ungfär. Då satte sig Jennie och kollade av sina mail och jag hoppade i min pjyamasen och la mig och läste. Blev en bra dag.

Idag tog vi det lugnt på morgonen. Jennie låg kvar länge i sängen och läste. Sedan åt vi frukost framför teven i vardagsrummet. När jag var klar gjorde jag mig i ordning för att åka en sväng till Högdalen. Var tvungen att hämta min medicin som jag köpt via Internet. Passade på att gå in på Lindex också för att kolla om de hade långkalsonger. De hade inga så jag gick ganska snabbt därifrån. Konstigt att man inte kan få tag på några hederliga långkalsonger längre. Finns bara tight/strumpbyxor och leggins. Gick till Ica i stället och köpte med lite gott till i kväll eftersom det är lördag. Det var de som blev en hundring och knappt en matkasse fullt. Snacka om skillnad jämfört med Prisxtra.

När jag kom hem satt Jennie och kollade på reprisen av Let´s dance, sedan har hon suttit och tittat på extramaterial på Twin Peaks boxen. Jag har suttit vid datorn och lagat middag. Efter maten så plaserade sig Jennie framför datorn. Nu sitter hon där och jag kollar på tv.

Detta var min fredag och lördag. Nu ska jag lägga mig i soffan och läsa min tidning "Nära"som jag fick i brevlådan igår. Har fått en prenumeration på tidningen av Jennie i födelsedagspresent. Fick mitt första nummer igår. Det är en underbar tidning.

Vi hörs i morgon

Kram Marie


Kommentarer
Postat av: Sven

Man kan inte jämföra priset på matkassar utan att jämföra innehåll. Lite gott till lördagskvällen kostar garanterat mer än en vardagskasse oberoende av var man handlar. Ska det bli en vettig jämförelse måste man handla samma saker på olika ställen.

2010-01-10 @ 12:15:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0