Lördag & Söndag

Lördag blev åter en slapp idag. Vi gick en sväng till bandhagen för att panta burkar och flaskor + handla lite. Sedan har vi läst kvällstidningarna, suttit vid datorerna och kollat på DVD Twin Peaks och på en skräckfilm som heter "Black Sheep" Var en blodig sak och inget bra. Gillar inte blodiga skräckfilmer eller splatter filmer. Innan vi somnade så läste vi klart boken vi håller på att läsa högt. En kort deckare av Camilla Läckberg som heter Snöstorm och Mandeldoft. Den var spännande. Vi brukar ibland läsa högt. det är kul. Nästa bok blir Laura Palmers hemliga dagbok från Twin Peaks.

Idag söndag gick vi upp lite tidigare än vanligt för att bege oss till Husdjursmässan. Den var på Kista Expo. Vann faktiskt gratis entré från föreningen Forska utan djurförsök. Sparade faktiskt 260 kr. Entrén kostade 130 kr styck för vuxna annars. Mässan håller på även mån-ons denna vecka. Vi fick se och klappa många djur men ormarna var inte så mysiga tycker i alla fall inte jag. Inte de andra reptilerna heller men det fanns gulliga hundar, katter, kaniner, råttor, möss, illrar, fåglar, marsvin, fiskar, marsvin, hästar, kor, får, getter och hönor.

Tyvärr glömde jag min kameran och jag tror faktiskt inte att djurägarna gillar att man att man håller på att tar kort på deras djur. Tog en bild på en tupp med telefonen men den blev inget bra. Vi köppte oss varsin mugg med katter och illrar på och så köpte jag en DVD film om huskatten och en första hjälpen väska för katter eller hundar. Köpte lite godis till min katt också. Vi tog djurtidningar och en massa andra broschyrer och flygblad.

Djurmässan var rolig, Jennie vann ett medlemskap i en tävling på Svenska blå stjärnan och jag vann ett nyckelband i en mjölka ko tävling. Var ingen riktig ko och det kom vatten ur spenarna. Kan kanske ha vunnit mer men då hör de av sig eller skickar vinsten via post. Vi gjorde fler tävlingar också som antagligen inte är dragna ännu. Det var jobbigt att gå och jag har fått ont i ryggen, men det går väl över. Är ganska trött nu så det blir lugnt resten av kvällen.

Lägger in bilder på sakerna i stället. Fast just nu strular bilduppladdningen men det kommer bilder antingen lite senare i kväll eller i morgon.

Kolla in mässans hemsida om ni vill. http://www.kistamassan.com/events/husdjur2010

I morgon börjar Jennie jobba igen och jag blir ensam. fast det ska bli lite skönt också. Får passa på och njuta av ensamheten de få dagar hon har kvar på sitt jobb. I övrigt i veckan ska jag på samtalsterapi och sjukgymnasten och på genrep av årets trettondagskonsert på Berwalldshallen med bland annat Helen Sjöholm. På tal om sjukgymnasten så måste jag göra mina övningar som jag slarvat med nu i några dagar. Ska göra dem i kväll men först ska jag laga middag åt mig och Jennie. Blir snabbmackaroner och örtabiffar.

Vi hörs i morgon.

Kram Marie


Mässbroschyren


Våre jättefina muggar. Illermuggen är Jennies och kattmuggen är min.


Första hjälpen väskan för hund och katt. Mycket bra att ha.


DVD filmen om Huskatten


Kattgodiset till min katt. Det är godispinnar med torsk och tonfisksmak. Hon har bara en kvar då hon fick två stycken igårkväll.


Alla broschyrer och tidningsmaterial. Det är lite att gå igenom och titta i.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0