Nu har det hänt grejer här minsann.

I torsdags så var fotografen från Allers veckotidning här och tog en massa bilder på mig. Hon tog dels bilder i köket då jag sitter vid datorn och bloggar, hon tog bild i vardagsrummet på mig och min katt i soffan och hon tog kort på mig i dörröppningen mellan hallen och vardagsrummet eftersom jag har ett fint draperi hängande där. Bilderna ska ju vara till reportaget i Allers veckotidning. Har fått vetaatt jag kommer vaa med i nummer 15 som kommer ut i april om allt blir som det är tänkt. Pterkommer om det när jag vet mer exakt.

När vivar klara så skullejag åka till sjukgymnasten och då fick jag åka med fotografen in till stan. Trodde hon skulle släppa mig i Hornstull och så fick jag ta busen över till Fridhmsplan men jag fick åka hela vägen. Kom lite tidigt till sjukgymnasten men allt gick brasom vanligt. Börjar sakta men säkert bli bättre i ryggen känner jag. Har inte så väldigt ont på morgonen längre när jag vaknar och det är jätteskönt.

Sedan på kvällen efter när Jennie kommit hem från jobbet och vi ätit middag så satt jag hela kvällen till jättesent och la upp min diktbok på Vulkan.se. Tog jättelångt tid för det var jätte bökigt. Men den kom upp tillslut och nu kan man köpa boken där om man vill. Släppte den igår.

Då satt jag mest hela dagen vi datorn och tipsade om min diktbok överallt på alla stället jag kom på uppe på Internet. Så här ser boken ut och kan beställas här: https://www.vulkan.se/Presentation.aspx?itemid=43081



Hej alla!
 
Nu har jag glada nyheter. Jag har nu blivit författarpoet. Har lagt upp min diktbok "Känslor i natten" på www.vulkan.se Äntligen finns den i bokform att beställa och jag är så glad för det. Detta känns så roligt och jag behöver verkligen det här upplyftet just nu.
  
"Detta är författarens diktsamling på dikter som är skrivna mellan året 1991-2009. Eftersom dikterna betyder väldigt mycket för henne, så hoppas hon att de kan ge något till just dig att ta med dig på din livsväg. Känslor i natten är hennes första utgivna bok. Marie Munther är en 36 årig kvinna som bor i Stockholm. Hennes största intresse är att skriva. Efter att du läst denna bok så besök gärna hennes blogg på Internet. marisans.blogg.se"
 
Detta var enda möjligheten för mig att överhuvudtaget ha råd att släppa boken. Boken finns inte tryckt i papper ännu men om ni beställer den från hemsidan så trycker de boken och skickar den till er. Finns även som e-bok ganska billigt också om man orkar läsa den på skärmen. Ingen kommer tyvärr kunna få den gratis som jag hade hoppats på. Förlägger man böcker på en bokförlag så får man ju ett antal ex gratis att ge bort. Men inte i detta fallet då jag fått allt gratis förutom att jag måste köpa ett ex själv av boken. Har till och med redigerat den själv utan hjälp för det hade jag inte råd att betala för. Nästa bok som jag släpper som blir min självbiografi ska jag försöka förlägga på ett bokförlag, så det blir mer på riktigt. Då blir det kanske både signering och bokreleaseparty.
 
Så jag ber er nu med tanke på hur jag har det ekonomiskt att köpa min bok. Nu tjänar inte jag några jättesummor per såld bok precis. Bara 20 kr. Vulkan.se tar ju 100 kr per bok och jag kunde inte lägga till mer för då hade det blivit en alldeles för dyr pocket. och då köper ingen den. Jag vill att den ska nå ut till så många som möjligt så sprid den gärna vidare till alla ni känner. https://www.vulkan.se/Presentation.aspx?itemid=43081
 
Vill man ha den signerad så träffas jag gärna över en fika om det är möjligt så signerar jag den åt er. Annars kan vi bara ta det vid nästa gång vi ses.

I fredags var sista dagen Jennie jobbade kvar på sitt jobb. Hon hade fått gott fika och hennes vänner där tyckte det var mycket trist att hon måste sluta. Många som gillar henne. Nu är både jag och Jennie arbetslösa. Jennie måste åka till AF på måndag och skriva in sig.  Hon har fått in alla papper till A-kassa så nu hoppas vi att det inte tar allt för långt tid innan utbetalningarna kommer igång. Kommer bli lite mindre pengar men inte jättemycket har vi räknat ut. Skulle kunna klara oss utan att gå till soc och desstom tror jag fortfarande vi överstiger normen för vad vi kan få. Men om inte Jennie får pengar i tid så måste vi gå till soc i alla fall en gång.

På fredagskvällen så var jag och Jennie på en skoluppsättning av musikalen Dracula. Det var rätt duktiga förutom att de varken hade någon power sång eller prat. Pratade lågt och försiktigt så man hörde knappt vad de sa. Men de har ju gjort allt själv och är sista års elever så vad kan man begära. Vi kom hem ganska sent på kvällen och därför orkade jag inte blogga igår.

Idag lördag har jag och Jennie varit på mammas grav och tänt ljus. Har inte varit där sedan i julas. Den här gången gick det bra att åka dit med buss och tunnelbana. Tog fina vinterbilder denna gång.


Stenen är inte repig utan det är frost.


Här är jag och mammas grav.


En vacker vinterbild. Träden såg nästan sagolika ut. Så vackert.

På vägen hem från graven så åkte jag och Jennie till BEA (Ica Kvantum) och handlade lite. Nu är vi hemma och sitter vi varsin dator. Måste göra mina ryggövningar nu.

Vi hörs i morgon.

Kram Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0