Onsdag till fredag

Förlåt att jag inte bloggat på några dagar. Har inte haft lust och ork till det. Men nu ska jag skriva. I onsdags så var jag uppe redan kl 7.00 för att jag skulle i väg till sjukgymnasten kl 8.30. Det blev sedan en väldigt seg dag när jag kom hem. Tog det lugnt och hyrde en film på SF-Anytime på min laptop och låg i sängen och kollade på den. Vi såg filmen Deadline.




Handling:
Efter ett nervöst sammanbrott hyr manusförfattaren Alice ett isolerat sekelskifteshus för att återhämta sig och skriva klart sitt nya projekt. Men märkliga ljud ekar i natten, fotavtryck leder mot vinden och Alice får snabbt en känsla av att hon inte är där ensam. När hon hittar en samling videoband som innehåller obehagliga privata inspelningar av husets tidigare ägare, sätter en kedja av till synes övernaturliga händelser igång. Är det bara hallucinationer, eller befinner sig Alice i verklig fara?

Filmen var rätt okej faktiskt. Sedan satt vi mest vi datorerna och kollade på tv.

I går torsdag så var jag uppe 8.30 för jag skulle på min samtalsterapi kl. 10.00. Efter det så gick jag upp till min brorsas  jobb och så blev det sedan en mysig lunch med lillebror när jag ändå var i stan. Alltid mysigt att träffa honom. När vi ätit så gick vi en sväng innan brorsan var tvungen att gå tillbaka till jobbet. Då åkte jag iväg till Dramaten för att hämta utt biljetter som vi bokat till föreställningen Pygmalion. Det är alltså teater versionen av "My fair lady" med Alexandra Rappaport i huvudrollen, inte musikal. Läs mer här och kolla på bilder: http://www.dramaten.se/Dramaten/Forestallningar/Pygmalion/ 

Vi ska inte se föreställningen förrän 6 maj.



När jag hämtat biljetterna så gick jag bort till centralen och på vägen så tittade jag in på turistbyrån. På centralen så gick jag bort till Viking Line hörnan för att se om de hade några kul brorschyrer. Men det fanns inget kul. Innan jag sedan skulle åka hem så var jag tvungen att gå och handla lite så det blev en promenad tillbaka till Åhléns city och gå in på hemköp. Handlade det jag skulle och sedan åkte jag hem. När jag kom hem var jag helt slut. hade gått jättemycket. hela dagen. Jennie lagade mat och sedan blev det lugnt resten av kvällen. Fick migrän så jag tog ett min medicin och la mig i ett varmt bad

Idag fredag så sov jag länge och det var skönt, tror jag sov lite på min migränmedicin. Var så trött. Jag och Jennie har faktiskt packat idag för vi ska åka på 48 timmars kryssning till Helsingfors med Viking Line i morgon och kommer hem på måndags förmiddag. Kommer ha två kvällar ombord på båten och en hel dag i Helsingfors. Ska bli väldigt kul. Detta innebär att jag inte kommer blogga förrän på måndag. Då kommer jag skriva och berätta hur det var, vad vi gjorde i Helsingfors och lägga in bilder från Resan. Tar nämligen med mig kameran tänkte jag.  

Jag och Jennie varit på en barnuppsättning på Vår teater i farsta av Oliver Twist på eftermiddagen. Tycker att barnen var väldigt duktiga. Var från årskurs 6-7. Nu är vi hemma och har precis ätit middag. Pasta med vegetarisk biffstråganoff blev det. Mycket gott.

Nu måste jag göra mina rygg övningar och sedan ska jag se en film på tv.

Vi hörs på måndag då blir det ett långt inlägg.

Kram Marie

Kommentarer
Postat av: Mia

Hoppas ni får en riktigt mysig kryssning,ska bli kul att se lite bilder från eran helg sen.Kram

2010-01-22 @ 21:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0