Snöstorm och utan vatten!

Igår så var jag och Jennie till en affär i stan som heter Goodstore och handlade lite mat. Det är en affär som bara säljer vegetarisk mat. Jennie hade presentkort där som hon fick från sitt jobb då hon slutade + att hon hade fått ett presentkort tidigare i julklapp också av sitt jobb. Så vi handlade lite mat och sedan gick vi även till en vanlig affär och handlade lite. Blev Willys på Götgatan på Söder. När vi kom hem och packat upp alla varor så tog vi det lugnt. Kollade mail., läste och såg på tv.

Idag är det snöstorm och vi har varit utan vatten halva dagen. Jag har varit hos sjukgymnasten och jag höll inte på att ta mig hem efteråt då det snöade och blåste så mycket och det blir så jobbigt att gå i snön. Säkert kommit drygt 15 cm snö i dag. Var alldeles genomsvettig och helt slut när jag klev innanför dörren, men jag kunde ju inte duscha för vi hade bara varmvatten och det blir för hett att bara duscha i varmt vatten. Nu finns det kallvatten igen men det är inget tryck i vattnet. De står här utanför och blinkar med sina bilar och jobbar med problemet för det är tydligen något som sprungit läck. Jag kom hem vid 16.30 och då stod de redan där och jobbade. Nu är klockan snart 23.00 och de står där och jobbar fortfarande på problemet. Min dusch får jag ta i morgon i stället för då borde de vara klara.

Föresten jag drömde om min mamma häromnatten. Drömde att hon hade fått en andra chans och kommit tillbaka från det döda, men att hon fortfarande var sjuk och att hon skulle dö en gång till. Jag minns att jag ställde en massa frågor till mamma om andra sidan. Minns inte nu vad jag frågade men det var en massa frågor. Himla skum dröm. Önskar så att jag kunde få kontakt med mamma, att hon kunde komma till mig, visa att hon är här genom att ge mig tecken, eller skicka ett meddelande via någon medium till mig. Jag vill inte tro att mamma verkligen är helt borta. jag vill tro att hon finns någonstans på andra sidan och att jag kommer att få träffa henne igen en dag. Saknar mamma så mycket. För er som inte vet så dog min älskade mamma bara 53 år gammal i lungsjukdomen KOL den 20 maj 2009. Då dog en bit av mig också. jag fick ett stort hål i mitt hjärta. Jag har en hemsida till minne av min mamma som jag gjorde en kort tid efter mammas borgång. Har inte varit inne på den sidan på ett bra tag nu men om ni vill så får ni gärna besöka den. http://marithamunther.webs.com/ 

Min mamma var mitt allt, min största trygghet i livet. Nu är hon borta, men hon är alltis saknad och älskad förevigt. Besöker hennes grav ibland. Hon ligger på Skogskyrkogården. Känns fortfarande konstigt att åka dit. Så här års blir det inte lika ofta som på sommaren då jag kan cykla. I början var jag där en gång i veckan. Nu blir det inte så ofta. Mycket mer besvärligt att ta sig dit liksom. På minneshemsidan finns det bilder på graven om ni vill se den.

I morgon ska vi på bio och se en film som både jag och Jennie vunnit biljetter till. Två kompisar ska med också.
Berättar mer om filmen i morgon.

Hörs då.

Kram Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0