Tisdag en svinkall dag.

Idag har det varit en riktigt svinkall dag. Termometern står på 19 grader nu när jag skriver detta. Jag har varit rätt så hurtig idag. Först så har jag gått 20 min till Högdalen. Bestämde mig för att gå till badhuset. Hade tänkt det redan igår men jag vaknade igår och hade så ont i sidan. Legat konstigt tror jag så jag kom aldrig iväg igår. Men idag har jag varit på badhuset och jag kom in som arbetslös vilket blev 20 kr billigare än normalt pris. jag simmade faktiskt 200 m, inte så långt och resten av tiden låg jag och plaskade i lekdelen av basängen. Var ett trevligt litet badhus tycker jag. Snyggt och fräscht ochså. Har ju aldrig varit där förut. När jag tröttnade på att vara i vattnet vilket var jätteskönt. Känner mig så fri i vattnet. Så blev det en skön stund i bastun också. Älskar att basta faktiskt. Gick sedan 20 min tillbaka hem men tog en omväg förbi tunnelbanan i Stureby för att hämta Metro och City, men det fanns inga tidningar.

Nu är jag hemma och har börjar tina upp lite och har ätit lite mellanmål. Jag ska snart göra mina ryggövningar också. Jennie tyckte inte jag behöver det men jag tänker göra dem ändå. I morgon är det röd dag och då är Jennie ledig. Vi blir väl bara hemma antar jag. Kanske går en sväng till affären bara eller något. Vi borde passa på att stöka undan julen också. Börjar bli lite patetiskt att ha julgranen kvar tycker jag. Nu är ju julen liksom över för den här gången.

Häromdagen så bokade vi en 48 timmarskryssning med Viking Line till Helsingfors. Ska bli kul. Vi åker den 23 januari och kommer hem den 25 januari. Det blev inte speciellt dyrt heller. Det är ju mat som kommer kosta och det vi gör i Helsingfors under dagen.

Önskar man kunde resa utomlands till något varmare land nu när det är så kallt i Sverige. Vore så skönt. Behöver sol och värme.

Nä, nu måste jag ta mig i kragen och göra mina ryggövningar nu. I kväll blir det lugnt. Bara tv och dator och läsa.

Föresten vilka är ni som läser min blogg dagligen? Jag kan se i statistiken att det är ungefär 15 stycken besökare per dag i bloggen. Vilka är ni? Komentera gärna mina inlägg ibland och fråga gärna saker om ni undrar något. Jag svarar på det jag kan. Ge mig gärna önskemål på vad ni vill läsa och se i bloggen. 

Vi hörs i morgon.

Kram Marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0